Tinarul pilot al lui McLaren a obtinut numai podiumuri in F1, dar duminica alearga la Monte Carlo, loc unde si-au lovit masinile Schumacher, Senna, Prost sau Alonso.

Este luna curselor pe strazi, iar la doar o saptamina dupa evenimentul Bucharest Challenge, disputat in jurul Casei Poporului, Monte Carlo vine cu replica mai rafinata a motorsportului, o etapa de Formula 1, a cincea a sezonului 2007. Este una dintre cele mai grele curse din calendar, iar de zidurile circuitului monegasc si-au izbit bolizii campioni mondiali precum Schumacher, Alonso sau Senna. Chiar la inceputurile F1, in 1950, noua masini au fost scoase de pe pista din primul tur, din cauza unui accident provocat de cel ce avea sa devina campion mondial, italianul Nino Farina.

Acum, la 57 de ani distanta, Monaco primeste in premiera un debutant in pozitia de lider al ierarhiei generale a Marelui Circ, britanicul Lewis Hamilton, care e pus sa faca dovada calitatilor sale si pe sosea. El s-a clasat pe podium in fiecare dintre cele patru curse alergate pina acum, desi nu a obtinut vreo victorie, iar Norbert Haug, vicepresedintele Mercedes Benz (partenerul lui McLaren in F1), nu prea ii da sanse nici in Monaco: „Ar fi exceptional daca ar termina al doilea".

Revista „Autocar" ii acorda in numarul pe luna mai un amplu spatiu lui Hamilton, un tinar de 22 de ani cu ascendenta in Insula Grenada, din Antile, de unde bunicul sau a emigrat in 1950, pentru a se angaja la caile ferate britanice. Tatal sau, Anthony, s-a angajat si el la cai ferate, s-a casatorit cu o englezoaica, iar in 1985 li s-a nascut primul copil, Lewis, botezat astfel in onoarea celebrului atlet american Carl Lewis. Inca de la o virsta frageda, acesta a dezvoltat un formidabil talent in a minui masinutele cu telecomanda, tot asa cum, in copilarie, Senna era expert in aeromodelism. In 1991 s-a urcat prima oara intr-un kart, iar pina in 1998 a cistigat mai toate cursele in care a concurat, moment in care a fost remarcat de presedintele McLaren, Ron Dennis, care i-a oferit sustinere financiara.

Viitorul i-a fost ghicit in 2000 de catre Keke Rosberg, campionul mondial al F1 din 1982, care dupa ce Hamilton i-a invins fiul, pe Nico Rosberg, la CM de karting Formula A a spus: „Dintre toti tipii pe care i-am vazut aici, doar doi vor ajunge in F1: Nico, prin intermediul meu, si Lewis, gratie celor de la McLaren". Duminica (ora 15.00, in direct la TVR 1), Rosberg (Williams) va alerga a 23-a cursa a sa in Marele Circ si e in cautarea primului podium, iar Hamilton (McLaren) il cauta pe cel de-al cincilea inca de la al cincilea concurs.

Casca cu diamante pentru Hamilton Noua vedeta a Formulei 1 din Marea Britanie, Lewis Hamilton, va purta la Monte Carlo o casca speciala, incrustata cu diamante. "Casca mea sclipeste", a declarat entuziasmat britanicul la prezentarea organizata de compania producatoare de diamante Steinmetz, unul din sponsorii McLaren. Evenimentul a avut loc pe unul dintre uriasele iahturi aflate in golful din Monaco. Castile lui Hamilton si Alonso vor avea inscriptionat pe margini textul "Monaco 07", realizat integral din diamante albe. Dupa cursa, castile vor fi vindute la licitatii alese de piloti, fondurile obtinute urmind a fi donate.

Un tur de pista cu Hamilton, la Monte Carlo Vineri s-au desfasurat teste pe circuitul stradal de la Monte Carlo, iar pilotul britanic Lewis Hamilton a povestit primele impresii, prezentate de Autorally.ro: "Deci primul viraj este foarte denivelat; frinezi in urcare si nu prea vezi ce urmeaza, deoarece sint citiva copaci care formeaza o umbra pe linia dreapta, pina sa intri in viraj, in zona fara umbra. Este un viraj lent si foarte, foarte strins, deci, daca lasi masina sa alunece pe frinare si pierzi spatele, te opresti in perete. In concluzie, e destul de dificil si trebuie sa folosesti un pic vibratorul. Iesind din primul viraj urci pe lunga linie Beau Rivage care este foarte interesanta. Aici ai un viraj rapid de stinga si unul la fel de rapid de dreapta, apoi intri in Casino Bend, care pare ca nu se mai termina. Intrind in acest viraj rotund, trebuie sa sporesti atentia la barierele de protectie, deoarece te pot surprinde oricind. Este foarte inselator si, daca lovesti acolo, te arunca in zid, fiind, de asemenea, o parte foarte denivelata. Apoi intri in Mirabeau, care este si ea foarte denivelata si unde nu poti ataca; trebuie sa fii atent. Masina tinde sa alunece in toate directiile, este un segment foarte lent al circuitului. Cele doua ace de par ale virajului Mirabeau si Grand Hotel sint cele mai lente parti ale circuitului. Este un loc unde poti depasi, dar, ca sa atingi viteza necesara, trebuie sa folosesti toata latimea pistei, ceea ce e destul de dificil, din cauza faptului ca nu prea ai apasare pentru ca intri foarte usor intr-un viraj atit de strins. Ca sa reusesti sa depasesti trebuie sa iei virajul cu volanul la maximum, dar apoi cu acceleratie maxima si, volanul revenind, masina poate scapa de sub control. Urmeaza cea mai incitanta parte a circuitului: tunelul, unde ai o experienta extraordinara. Este foarte ingust si foarte rapid, dar, intrind in acel tunel cu o masina de curse, este intotdeauna o experienta deosebita. Imi amintesc faptul ca prima data cind am intrat in tunel am tipat in casca, asa eram de entuziasmat. Sicana de la Bazinul de inot este foarte foarte rapida, fiind aproape in linie dreapta. Presupun ca o masina de Formula 1 resimte o mica denivelare la intrare in acest viraj. Este foarte rapida si trebuie sa folosesti ambele vibratoare, cred ca nu e prea confortabil. Daca le ataci gresit, esti in zid. Apoi frinezi pentru intrarea in sicana grea dinainte de Rascasse. Este o parte interesanta a circuitului. Nu poti depasi, dar trebuie sa tii masina pe traiectorie in aceste viraje lente pentru a putea iesi din ele in linia dreapta din fata boxelor, cu acceleratia la fund".