Merg cu metroul zilnic. In fiecare zi  in aglomeratie. In fiecare zi asteptat in statie 10, 15, 20 chiar 30 de minute un metrou care vine plin pana la refuz. Si in fiecare zi aud replica plina de inspiratie a unui conductor care sta comod
Merg cu metroul zilnic. In fiecare zi  in aglomeratie. In fiecare zi asteptat in statie 10, 15, 20 chiar 30 de minute un metrou care vine plin pana la refuz. Si in fiecare zi aud replica plina de inspiratie a unui conductor care sta comod in scaunul lui cu servieta lui mare langa : Stimati calatori va rugam folositi toate usile de acces! Din toate vagoanele se aude un murmur de nemultumire. Ma intreb daca nu cumva or fi facut usi si pe metrou? Ne strangem precum sardinele dintr-o cutie mult prea mica si punem capul in ziarul din fata sau in cel al vecinului. Domnul conductor mai anunta o data, deja iritat, inchiderea usilor. Si plecama€¦ nu, nua€¦ frana. S-a razgandit? Nu! Plecam! Trenul strabate tunelul cu viteza fulgerului. Probabil ca domnul cu servieta a vrut odata la viata lui sa se faca sofer de formula unu. Chiar, v-ati intrebat vreodata ce cara oamenii astia in servieta? Eu ma intreb de fiecare data cand vad unul. Ce zi fericita va fi aceea in care voi afla!

Ceea ce ma frapeaza pe mine este ca oamenii astia, conductorii de metrou, cu toate ca isi bat joc constant de noi, calatorii, fac anunturi care incep cu a€žstimati calatori". Cand zic bataie de joc din partea conductorilor nu ma refer la faptul ca trenurile vin foarte rar si aglomerate. Ma refer pur si simplu la ce tine de ei, la condusul trenului. Cine i-a invatat pe oamenii astia sa conduca ? Uitandu-te pe strada la cum conduc soferii nostri cei de toate zilele te astepti ca macar sub pamant treburile sa stea altfel. Cred ca ar trebui sa le puna si astora, la metrou, radare. Si pana la urma zicem ca e bine si asa. Daca macar nu vin la timp sa mearga mai repede. Dar ce te faci cand te trezesti ca la fiecare peron la care opreste stimatul conductor anunta ca a€žtrenul stationeaza doua minute". Adica, cum adica? Dupa ce ca am stat sa-l asteptam 30 de minute mai si a€žstationeaza". Ce se intampla daca nu stationeaza? Nu mai bea stimabilul conductor o cafeluta, nu mai sta de vorba cu niste colegi intalniti pe peron sau facem buf cu un alt tren. Pai daca facem buf a cui e vina? Nu cumva tot a domnilor conductori care nu sunt capabili sa-si stabileasca traseul fara sa se ciocneasca cu alt metrou. Ca parca nu sunt asa multe metroaie de astea. Ca daca ar fi asa multe ar trebui sa vina mai des, ma gandesc eua€¦ Ce sa mai spun despre domnii nostri cu servietele, care mai trantesc ei de cate o greva din cand in cand. Asta normal fara sa se gandeasca un pic ca stimatul calator are de ajuns la un serviciu ceva, ca stimatul calator suporta in fiecare zi bataia lor de joc si nu mai face nici o greva. Ce ar zice oare Metrorexul daca ar face si stimatul calator o greva.

Ma intreb ce se intampla cu toti banii stransi din vanzarile de abonamente, cartele. Dar mai ales ma intreb ce se intampla cu banii stransi de pe reclamele care sunt in fiecare statie  de metrou. Care impopotoneaza cateodata in asemenea hal statiile de metrou de zici ca esti la o expozitie cu prezentare de produs. Te astepti in orice moment sa-ti sara in fata o fata cu standul de mostre. Ce face stimatul si stimabilul Metrorex cu acesti bani de nu are fonduri nici macar sa puna niste indicatore de orientare. Da! In metroul bucurestean daca esti strain sau din provincie si nu ai mai circulat pana atunci cu acest mijloc de transport in comun, te ratacesti.
Aceasta e tara care a intrat de curand in Uniunea Europeana?


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.