Ce concluzie se poate desprinde acum, ca s-a incheiat referendumul, este ca romanii sunt satui de jocuri politice, de acuzatii aruncate de-o parte si de alta, de grupurile de interese, de Casuneni "neoligarhi", care le cumpara copiilor lor masina de aproape doua milioane de euro si mai stau la taclale, cateodata, cu "suspendatul". Cel putin asta o spun audientele: daca la data de 19 mai, ziua de rau augur pentru presedinte, consumul tv pe intervalul orar al stirilor (19:00-20:00) era de 33,9%, in zilele premergatoare referendumului s-au inregistrat si valori de 20,9%. Si din nou interesant este ca, in serile in care au fost transmise emisiuni electorale, cu o singura exceptie, lideri de audienta au fost emisiuni de divertisment sau meciuri de fotbal. Asta, desigur, poate fi interpretata si ca o dovada ca in Romania lui 2007 democratia functioneaza, ca oamenii isi vad linistiti de munca si de programul lor obisnuit, convinsi fiind ca lucrurile se vor indrepta si ca pericolul unei perioade asemanatoare celei comuniste nu exista, indiferent de cine sta in fotoliul prezidential. MIRCEA RADU, SPAIMA LUI BASESCU. Sa vorbim despre emisiunea electorala lider de audienta, singura exceptie mentionata anterior. Este vorba despre doua talk-show-uri, de fapt, programate in aceeasi seara (14.05.2007), pe acelasi interval orar: Voiculescu era la "Tu decizi" (Realitatea TV), in timp ce Basescu era la "Nasul" (B1 TV). Amandoi politicienii au realizat audiente comparabile, cate 290.000 de romani au privit, in medie, cele doua emisiuni. "Morfina" audientelor pare a fi Emil Boc, care nu reuseste, indiferent de postul la care se afla, sa trezeasca interesul publicului. Rautaciosii spun ca domnia sa ar fi devenit celebru multumita ANTENEI 1, cand a cazut de pe o pasarela aflata la inaltime, invitat fiind, acum cativa ani, la o emisiune de divertisment. Saltul lui Boc a fost, se pare, mult mai apreciat de public decat prestatia sa politica, mai ales ca secventa cu pricina a fost transmisa si in emisiunea lui Jay Leno. Si se mai poate trage inca o concluzie: in mai mult de jumatate din emisiunile analizate, ANTENA 1 a fost lider de audienta cu emisiunile de divertisment. In celelalte emisiuni electorale in care a aparut, cu exceptia celei moderate de Radu Moraru, Traian Basescu a fost batut usturator la rating de Mircea Radu, cu "Din dragoste".