Relatia fashion victim-fashion idol este suficient de perversa incit sa faca sa dispara gustul personal, viziunea asupra fumosului si puterea de alegere a propriului look. Ce este la moda? Ce se poarta anul asta? Noua ce sa ne placa? Cu cine sa ne imbracam? In ceea ce priveste hainele pe care le purtam, ideea de „la moda" si „frumos" difera de la om la om.

Mai exact, frumosul este... „ce imi place mie".

Notiunea de „frumos" este atit de subiectiva si de abstracta incit incep sa ma indoiesc ca cineva este capabil sa dea o definitie general acceptata. Totusi, exista unii oameni care au puterea sa smulga uritul din izolarea lui si sa ni-l aseze in dulapuri, sau sa mototoleasca idealul de frumusete si sa rescrie moda pe o pagina noua. Sint cei care, pe linga creatorii de moda, traseaza noile tendinte: idolii. Fashion idolii, desigur. Si cum pentru tipologie exista un astfel de om care promoveaza ideea noastra de frumos, nu se mai stie cine are dreptate.

Este o lume libera, dar din ce in ce mai contradictorie. Pentru toate majoretele exista Paris Hilton, pentru obraznice - Linsday Lohan, pentru nonconformiste - Kate Moss, pentru voluptuoase Jennifer Lopez, pentru anorexice - Nicole Richie, si exemplele pot continua. Lor le-am dat increderea noastra si admiratia, si astfel prestigiul de a fi numite „fashion idols". Motorul acestui joc de forte este unul cit se poate de egoist: publicitate pentru ele, iar pentru noi satisfactia de a vedea ca ideea noastra de „frumos" si „la moda" devine o valoare promovata si recunoscuta.

Bineinteles, este loc pentru toata lumea, pentru toate ideile si pentru toate gusturile. Dar simt in jurul meu ca tinerii mai ales sint din ce in ce mai dezorientati. Si din nou: Ce este la moda? Ce se poarta anul asta? Si de ce am considerat ani de-a rindul urite cizmele fara forma si acum vine Kate Moss si incalta jumatate din populatia planetei cu diformele „Ugg Boots"?

Pentru ca poate...