Construirea autostrazilor se impotmoleste de fiecare data cand la conducerea Ministerului Transporturilor se produc schimbari. Echipa noua vine cu o alta lista de prioritati, care bineinteles nu coincide cu lista vechii conduceri. Rezultatul concret este intarzierea realizarii magistralelor auto, de care Romania are atat de mare nevoie.     In campania electorala, reprezentantii Ministerului Transporturilor (MT) vor sa faca imposibilul: sute de kilometri de autostrada pana in 2012. Directorul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR), Mihai Grecu, a spus ca autostrada Transilvania va fi finalizata in 2012. Potrivit fostului ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, autostrada Transilvania nu poate fi finalizata inainte de 2017-2018. Mai mult, aflat in vizita la Cluj, premierul Calin Popescu Tariceanu s-a aratat multumit de stadiul lucrarilor la autostrada Transilvania, in ciuda tuturor controverselor avute de autoritatile romane cu constructorul american Bechtel. "Contractul Bechtel este unul pagubos pentru partea romana", declara Radu Berceanu, fostul ministru al Transporturilor.   Proiectul construirii autostrazii Transilvania, pe relatia Brasov - Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro, acordat companiei Bechtel. Lucrarile au fost intrerupte la jumatatea anului 2005, cand autoritatile au inceput reanalizarea contractelor incheiate de guvernarea precedenta. Ca urmare a sistarii lucrarilor, termenul de finalizare a autostrazii, stabilit initial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.     PRIORITATI DIFERITE. Din 2004 pana in prezent, la conducerea Ministerului Transporturilor (MT) s-au perindat trei ministri. Astfel, in perioada decembrie 2004 - iunie 2006, la conducerea ministerului s-a aflat Gheorghe Dobre, care conform declaratiilor actualului ministru al Transporturilor, Ludovic Orban, "a blocat practic transporturile in Romania". "Majoritatea intarzierilor inregistrate in derularea proiectelor ministerului dateaza din perioada fostului ministru al Transporturilor,   Gheorghe Dobre, care, a blocat practic transporturile in Romania", a declarat Ludovic Orban. Urmatorul ministru, Radu Berceanu, a schimbat strategia privind reabilitarea infrastructurii, drumurile nationale urmand sa fie date in intretinere prin licitatie, in urma unor contracte pe 10 ani, iar autostrazile pe o perioada de 30 de ani. Mai mult, Berceanu spera ca din sumele incasate din taxa de autostrada, in valoare de 5-6 euro pe suta de kilometri, sa construiasca in urmatorii 10 ani circa 2.500 km de autostrada. "Cine vrea sa circule pe autostrada trebuie sa plateasca o taxa echivalenta cu 5-6 euro la 100 de kilometri. Cine nu are acesti bani poate sa mearga pe drumurile nationale gratis, ca pensionarii, iar cine vrea mai repede o ia pe autostrada si plateste taxa", declara Radu Berceanu ministrul.     RUTE "EXPRES". Prioritatile ministrului Transporturilor, Ludovic Orban, constau in accelerarea constructiei de autostrazi, privatizarea companiei CFR Marfa, restructurarea companiei CFR Calatori, restructurarea personalului de la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), aducerea infrastructurii feroviare la nivel european, introducerea taxei de autostrada etc. Mai mult, MT va derula un proiect de investitii in valoare de 1,2 miliarde de euro care vizeaza amenajarea unor drumuri rapide si expres, pe anumite tronsoane, ca solutie intermediara intre autostrazi si drumuri nationale. "Exista solutii tehnice intermediare pentru infrastructura rutiera, asa-numitele «drumuri expres». Pentru inceput ne-am gandit la patru axe, in total de 380 de kilometri, proiectul urmand sa fie finalizat intr-un an si trei luni, iar executia propriu-zisa va incepe in termen de doi ani", a declarat Mihai Grecu, directorul general al CNADNR. Drumurile nationale care vor fi transformate in sosele rapide sunt Arad - Oradea, Turda - Sebes, Pitesti - Craiova, respectiv Tetea - Satu Mare - Baia Mare.       Proiecte ambitioasePana in 2013, cea mai mare parte a retelei de drumuri nationale va fi modernizata. "Prioritar pentru noi este concesionarea autostrazilor Bucuresti-Brasov si Ploiesti-Focsani, accelerarea lucrarilor de reabilitare a coridorului IV feroviar paneuropean, precum si accelerarea procesului de divizare a CFR Calatori intr-o divizie de lung parcurs si una de scurt parcurs, pentru privatizarea companiei, alaturi de CFR Marfa", a explicat Septimiu Buzasu, secretar de stat pentru infrastructura rutiera si feroviara in MT. Mai mult, MT deruleaza un sondaj de opinie in randul populatiei, pentru a afla daca soferii sunt de acord sau nu cu introducerea taxei de autostrada si care ar fi cel mai potrivit nivel al taxei. "Personal, in calitate de specialist, consider ca taxa de autostrada trebuie introdusa gradual si nu va trebui sa depaseasca un euro, in prima faza. Tarifele vor fi stabilite diferentiat, pentru fiecare autostrada in parte", a spus Septimiu Buzasu.