Money Fest 2007 a dezbatut situatia mediei de business din Romania, cu o zi inainte de debutul cotidianului „Business Standard".

La evenimentul patronat de Grupul Realitatea-Catavencu a fost lansat primul concept integrat de business media din Romania. In cadrul primului seminar, moderat de Dragos Nedelcu, director de strategie la The Money Channel, s-a discutat despre „Presa de business in pietele din Europa Centrala si de Est. Cu acest prilej, in deschiderea discutiilor, presedintele Realitatea-Catavencu, Sergiu Toader, a explicat conceptul integrat de business, bazat pe imbinarea dintre suporturile print, online si tv, prin care grupul contribuie la revolutionarea media. Participantii la eveniment au schitat, de asemenea, peisajul primitiv al pietei de business din Romania inceputului anilor ’90, cind oamenii de afaceri treceau drept niste hoti. „In 2007 avem prima generatie de oameni de afaceri educati", a spus Andreea Rosca, director Business Press al Grupului Realitatea-Catavencu.

In 1992, presa economica era dominata de un singur titlu: „Capital". „Este formidabila evolutia de la un singur ziar specializat in ’92 la conceptul integrat de business de astazi", a subliniat Cristian Pirvan, secretar general al Asociatiei Oamenilor de Afaceri. „Informatia tiparita pe hirtie trebuie sa livreze semnificatie, iar Internetul, viteza. Noi oferim un model integrat care sa fie capabil sa tina audienta in interiorul unui singur brand", a punctat si Andreea Rosca.

„Riscul de manipulare in presa economica este foarte mare", a atras atentia Ioana Avadani, director general al Centrului de Jurnalism Independent. Ioana Avadani se pronunta pentru infiintarea unor asociatii ale jurnalistilor din presa economica si pentru stabilirea unor standarde profesionale clare, in conditiile in care acest sector se conduce dupa alte reguli. Participanti la primul seminar au fost si Justina Pawlak, Chief Editor Reuters pentru Bulgaria si Romania, Daniel Apostol, director de dezvoltare The Money Channel, si Luca Niculescu, redactor-sef la Radio France International.

Celelalte doua seminarii ale Money Fest 2007 au avut ca teme „Advertisingul in cautarea audientei de calitate" si „Perspectivele publicitatii online"; dezbaterile au adunat nume precum Peter Smith, International Media Consultant, Robert Zanescu, Managing Director Garrison Group, respectiv Cristian Petriceanu, director NetBridge Investments, si Arina Ureche, director general BRAT.