Bolizii atat de asteptati in ultimele saptamani in Bucuresti si-au pornit ieri motoarele, in deschiderea competitiei auto Bucharest Challenge 2007. Caii putere si pneurile incinse au facut insa deliciul unui numar redus de spectatori. Primul incident serios pe circuitul din jurul Palatului Parlamentului s-a lasat cu o masina distrusa, dar fara ca pilotul sa fie grav ranit. Bolizii atat de asteptati in ultimele saptamani la Bucuresti si-au pornit motoarele ieri, in deschiderea competitiei auto Bucharest Challenge 2007. Caii putere si pneurile incinse au facut insa deliciul unui numar redus de spectatori. Vremea nu tocmai imbietoare nu a favorizat inceputul mediatizatului eveniment de la Palatul Parlamentului. Nici miza curselor, nu foarte mare, nu a atras prea multi oameni: ieri s-au facut doar antrenamente si doua sedinte de calificari. Pe circuit au trecut, pe rand, bolizii ce participa la competitia de Formula 3 britanica, Daciile Logan care concureaza in cupa dedicata doar lor si spectaculoasele masini ce se vor intrece in cadrul Campionatului European FIA GT 3.
TURUL TRIBUNELOR. Fara acreditare de presa, folosind doar un permis de acces obisnuit, am luat la rand tribunele si boxele echipelor. In Piata Constitutiei, zeci de tiruri au fost transformate in adevarate centre de comanda pentru staff-urile care lucreaza cu pilotii si au grija de bunul mers al masinilor din cursa. La intrare, ca in orice loc unde se aduna motoare puternice, cateva domnisoare cu picioare lungi vegheaza la primirea spectatorilor, a reprezentantilor presei, dar mai ales a VIP-urilor. Cum nu au avut insa prea mult de munca ieri, tinerele s-au lasat atrase in capcana unei discutii despre ochelari de soare si lotiuni de bronzat... In rest, oameni cu ecusoane la tot pasul, de la agenti de paza pana la manageri de echipa sau chiar piloti. Reprezentantii organizatorilor sunt amabili si dispusi sa te ajute, dar nu sunt prea bine informati. Poate ca fiind prima zi n-au apucat sa se acomodeze prea bine cu locurile..., dar pana duminica mai e timp. VEDETE. Printre prelate si panouri e o adunare multinationala de impatimiti ai motoarelor: sunt specialistii care fac si desfac tot ce tine de partea tehnica a bolizilor. Obiectele muncii lor stau insirate ca la un showroom de lux: variantele de top de la Ferrari, Lamborghini, Porsche, Jaguar, Aston Martin, Maserati, si lista poate continua. Cea mai mare inghesuiala e pe la gardurile care inconjoara tot perimetrul rezervat posesorilor de bilete. Curiosi care nu au vrut sau nu au putut sa scoata bani din buzunar pentru a asista la curse, dar care incearca sa faca o poza cu telefonul de la distanta: spre nefericirea lor, organizatorii au decis sa acopere gardurile cu prelate prin care nu se vede nimic, iar agentii de paza vegheaza permanent sa nu apara nici o bresa. Insa nu au putut sa ingradeasca huruitul motoarelor de sute de cai putere si nici mirosul pneurilor incinse.

"SPECTACOL". In tribunele din fata Palatului Parlamentului, lumea casca la antrenamentele din Cupa Dacia Logan. Un incendiu izbucnit la un apartament de pe Bulevardul Unirii atrage atentia spectatorilor, ba chiar si a comentatorului cursei, care se roaga ca pompierii sa ajunga mai repede... salvatorii sting in cele din urma flacarile si privirile tuturor se intorc la pista: in curand isi pornesc motoarele masinile de Formula 3, spectaculoase prin asemanarea cu bolizii de Formula 1. PRIMA ZI, PRIMUL ACCIDENT! Nici concurentii nu au fost lipsiti de evenimente mai putin placute. Este si cazul pilotului Walter Grubnerller, reprezentant al echipei Mercedes, care participa in cadrul competitiei de Formula 3. La o curba stransa, masina acestuia, Dallara S307 Mercedes HWA, a iesit in decor izbindu-se de parapet si a fost distrusa. Pilotul s-a ales doar cu mici zgarieturi, fiind totusi transportat la spital. Si tara noastra va avea reprezentanti in week-end-ul automobilistic. Claudiu David si Mihai Marinescu vor alerga pe un Dodge Viper 580 de cai putere, iar baietii de la Cassa Loco vor incerca sa dea lovitura in Cupa Dacia Logan. Thomas Biagi, sponsorizat de PCThomas Biagi, liderul actual al Campionatului FIA GT, va purta pe circuitul de la Bucuresti insemnele PC, sponsorul pilotului italian in cursa organizata in Capitala. El a facut cunostinta cu realitatile Romaniei in noiembrie anul trecut, cand a fost prezentat modelul Maserati, ca avanpremiera la competitia din aceste zile. In cadrul conferintei de presa de ieri, pilotul italian a multumit sponsorului, apreciind politica moderata de centru a acestei formatiuni politice. Tin sa multumesc Partidului Conservator pentru sprijinul acordat. Sunt incantat de Romania si de oamenii de aici", a declarat Biagi, vizibil bucuros de revenirea in tara noastra.