Daca sondajul va arata ca populatia este de acord cu noua taxa, autoritatile vor analiza cazul fiecarei autostrazi, construita sau in curs de executie, iar tarifele vor fi stabilite diferentiat, pentru fiecare autostrada in parte. Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a declarat, recent, ca va prezenta Guvernului, in perioada urmatoare, un memorandum privind introducerea taxei de autostrada, Executivul urmand sa decida daca va lansa o astfel de taxa in cazul soselelor aflate in executie, pentru care finantarea nu este asigurata integral.
In Romania, practic, nu exista decat aproximativ 100 km de autostrada, adica un drum dotat cu benzinarii, spatii de servicii, moteluri, restaurante, adica acela de la Bucuresti la Pitesti. Din pacate, acest drum inca are mai multe gropi in asfalt decat Bagdadul bombardat. Adica, nici acesta nu poate fi considerat autostrada. Cel care leaga Bucurestiul de Constanta, daca inca nu are denivelari si gropi, are spatii pentru servicii. Dar nu are servicii. Drumurile in Romania au mai mult aspect de strada, decat de autostrada. Drept pentru care se naste intrebarea pentru ce anume ar trebui romanii sa plateasca?! (G.M.)