Tinerii intre 16 si 24 de ani din marile orase din Romania prefera, in proportie de 50%, sa cumpere produse de marca, arata un sondaj realizat de agentia Leo Burnett&Target. Potrivit studiului, tinerii nu cauta produsul cu cel mai mic pret, ci cel mai bun pret al produsului pe care si-l doresc, care, de multe ori, este scump. Atit in cazul gadget-urilor, cit si al hainelor, pretul mare reprezinta o garantie a calitatii produselor. Aproape trei sferturi dintre tinerii chestionati considera ca stilul lor vestimentar este in ton cu moda, ceea ce, noteaza studiul, inseamna ca produsele au o viata scurta.

Pe de alta parte, 78% dintre cei chestionati considera reclamele din timpul programelor tv enervante, iar 35% dintre tineri le discuta cu prietenii. Potrivit studiului LeoYouth, trei sferturi dintre tineri considera telefonul un obiect esential, iar 72% dintre ei declara ca le place mincarea la fast-food. Doi din trei spun ca le place sa se bucure de viata lor fara sa se gindeasca la ce o sa devina in viitor, iar 90% considera ca vor cistiga mai mult decit cistiga parintii lor. Doua treimi considera ca lucrurile vor merge mai bine peste cinci ani, dar 59% au foarte putina incredere in sansele proprii de reusita. Fetele (52%) au mai putina incredere in sansele proprii decit baietii (65%).

In viata de zi cu zi, 59% dintre tineri se considera introvertiti, mai ales baietii (65%), fata de 53% dintre fete. Pentru patru tineri din cinci, opinia familiei conteaza cel mai mult in luarea unei decizii. (L.D.)