In 2006, piata solutiilor bazate pe tehnologia VoIP, in Europa de Vest a fost de 194,8 milioane dolari. Companiile sunt din ce in ce mai interesate de aplicatiile bazate pe VoIP, deoarece trebuie sa faca fata pe o piata din ce in ce mai competitiva,
In 2006, piata solutiilor bazate pe tehnologia VoIP, in Europa de Vest a fost de 194,8 milioane dolari. Companiile sunt din ce in ce mai interesate de aplicatiile bazate pe VoIP, deoarece trebuie sa faca fata pe o piata din ce in ce mai competitiva, se arata in studiu. Segmentele care alimenteaza cresterea acestei piete sunt: aplicatiile mobile legate de functionalitatea IP PBX (Private Branch eXchange), aplicatiile orientate vertical si alte aplicatii care ruleaza pe IP PBX si telefonie IP.
"Piata pentru aceasta tehnologie este inca fragmentata si este inca intr-o faza incipienta, dar potentialul acestei piete este urias", a declarat analistul Roger Mol.
VoIP este tehnologia care asigura transmisiuni de voce si video prin intermediul retelelor de calculatoare, fiind dezvoltata ca alternativa la telefonia clasica. Ea ofera posibilitatea de implementare a unor servicii, la costuri mai reduse, cum ar fi: apel in asteptare, identificarea apelantului, crearea de extensii in alte locatii decat cea deservita de centrala, posibilitatea de conectare la mai multi furnizori de telefonie printr-o singura conexiune sau posibilitatea de alegere a rutei optime din punct de vedere al costului per apel.
PBX este o centrala telefonica care deserveste exclusiv membrii unei organizatii. Selectia liniei pentru efectuarea apelurilor externe (din interiorulul PBX-ului catre ceilalti abonati ai sistemului public de telefonie) se face automat, iar telefoanele conectate la PBX sunt denumite extensii. Un PBX ce foloseste tehnologia VoIP este un echipament sau server de comunicatii instalat in orice fel de retea de calculatoare, la care se pot conecta calculatoare sau aparate telefonice pe post de extensii interne. Centrala va coordona apelurile intre extensii, apelurile inspre sau dinspre exterior precum si aplicatiile specifice fiecarei centrale (cum ar fi casute vocale, camere de conferinta sau agenda telefonica).


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.