Dictata direct de pe podiumuri, ultima definitie a frumusetii a fost stabilita: marimea zero. De citiva ani, colectiile de moda nu revolutioneaza atit tendintele, liniile, culorile sau materialele, cit redefinesc feminitatea, avind la baza o noua regula de aur „mai mare decit zero egal cu zero".

Prima jumatate a secolului trecut a marcat prima revolutie in moda. Aceasta a insemnat revolutionarea feminitatii, asumarea ei sociala si a dat startul citorva decenii de exprimare glamour. Schimbarile se tin lant de atunci, iar in ultimii ani s-a ajuns pina la slefuirea siluetelor care poarta hainele. Designerii au eliberat femeia in secolul trecut si pina acum au epuizat rolurile pe care sa i le propuna. De ceva vreme nu fac decit sa lucreze la imaginea femeii care sa ii vinda. Asa se face ca sinii sau coapsele, marcile frumusetii de altadata, sint considerate acum adunaturi vulgare de grasime. Si se pare ca iarasi jocul vizual al creatorilor de moda reuseste sa schimbe psihologia unor generatii.

Revolutia modei din secolul trecut a adus femeia sub reflectoare si a facut ca orice rol pe care si-l asuma sa nu mai para „excentric". De acum, femeile nu mai au de facut decit sa cumpere si sa poarte hainele creatorilor care le-au promovat cindva, chiar daca schimbarile ultimilor ani reusesc sa le faca pe cele mai multe sa se simta greoaie si rusinate, reduse la neputinta de centimetrii care le separa de mitul recent al marimii zero. Si asta pentru ca designerii sint la un pas de a aduce sub reflectoare si a impune in secolul XXI un nou concept: anorexia glamour.