In ciuda rezultatelor catastrofale de la matematica, ministrul Educatiei, Cristian Adomnitei, sustine ca sistemul tezei unice este cel mai bun.

Dintre cei peste 220.000 de elevi din tara care au dat teze cu subiect unic la matematica, doar 56,41% au reusit sa ia note peste 5. Judetul Ilfov are cel mai slab procent de promovati, putin peste 40, iar cel mai mare, de 70, a fost obtinut in judetul Teleorman.

Nota de la teza unica la matematica are o pondere de 25% din media finala din acest semestru, deci elevii care au luat sub 5 nu ramin corigenti daca au media mai mare la oral. „Daca intr-o scoala, intr-o anumita clasa, vezi ca toata lumea la aceeasi teza a luat o nota foarte mica, iti dai seama ca nu e o problema cu elevii, ci cu cel care preda. Se va vedea foarte simplu unde se face carte si unde nu", spunea ministrul Educatiei, Cristian Adomnitei, inainte de inceperea tezelor.

Seful Inspectoratului Scolar Bucuresti si fost inspector general de matematica in cadrul Ministerului Educatiei, Cristian Alexandrescu, crede ca matematica, in general, care se face la scoala „este de nota 7, insa, din punctul de vedere al predarii acestei discipline, este sub 7". „Intr-adevar, au fost multe subiecte, elevii au avut emotii pentru ca a fost prima oara cind s-au lovit de un examen, dar este si vina sistemului. Profesorii nu au fost nevoiti pina acum sa-i invete pe elevi cum sa se comporte la un examen. Trebuie neaparat revizuita programa scolara, schimbate manualele si formati profesorii", explica Alexandrescu.

Profesorii dau vina pe stresul si pe ineditul situatiei, iar multi copii si parinti spun ca timpul alocat a fost insuficient si ca nu au fost informati corect. „Organizarea i-a stresat pe copii, pentru ca ei n-au fost deprinsi cu exercitii de genul acesta. Nu au constientizat in ce masura le va afecta media", spune Aurelia Iliescu, directorul Scolii nr. 62 din Bucuresti.

Teza cu subiect unic nu poate fi comparata cu tezele clasice. Pina acum, fiecare profesor stia care este nivelul clasei sale si putea sa-si adapteze subiectele. Mai mult, dascalii spun ca programele sint prea incarcate si materiile prea stufoase. „Daca iti predai toata materia la clasa, nu mai ai timp sa o consolidezi prin exercitii. Sintem nevoiti sa facem peste 200 de ore suplimentare pe an pentru a sedimenta bine materia", spune Carmen Buican, directorul Scolii nr. 4 din Bucuresti.

La Scoala nr. 4, promovabilitatea a fost de 90%, adica mult peste media pe tara. „Am facut cite patru ore de pregatire in plus pe saptamina cu copiii pentru aceasta teza. Este adevarat si ca avem anul acesta niste clase foarte bune la a VII-a. Media notelor rotunjite este 8", spune Carmen Buican. Chiar daca se poate lauda cu un procent de invidiat al notelor bune, directoarea nu este multumita de sistemul de predare.

Ministrul Educatiei, Cristian Adomnitei, a marturisit ca este surprins de rezultatele slabe obtinute de elevi la matematica, prima proba a tezelor cu subiect unic. Ministrul a mai precizat ca a cerut sa se faca o analiza pentru a vedea care este cauza notelor mici. Cu toate acestea, el este convins ca acest sistem national de evaluare a elevilor trebuie extins.

„Trebuie sa vedem care este cauza acestor note mici. Au fost subiectele prea grele sau elevii nu sint pregatiti cum trebuie. Nu pot sa ma pronunt pina nu ma lamuresc. Un lucru este cert: tezele cu subiect unic reprezinta cel mai bun sistem de evaluare a pregatirii elevilor", a declarat Cristian Adomnitei.