Compania maghiara Wizz Air, cea mai importanta firma low-cost in regiunea Europa Centrala si de Est, a pus gind rau suprematiei pe piata a operatorului roman.

„Vom ajunge in vara anului 2008 sa fim principala companie aviatica low-cost din Romania", si-a inceput ieri anuntul referitor la introducerea unor noi zboruri din Romania Natasa Kazmer, director de comunicare al companiei Wizz Air.

Din luna octombrie, linia low-cost maghiara va introduce de la Bucuresti zboruri noi spre Liverpool, Parma si Valencia, la o frecventa saptaminala de trei zboruri, pentru primele doua destinatii, si de doua zboruri in cazul ultimei mentionate.

De asemenea, din 8 iunie, Wizz Air va zbura zilnic spre Roma (de la patru zboruri acum), iar spre Londra vor fi initial cinci si apoi sase curse saptaminale, fata de trei in prezent. Biletele vor fi disponibile pentru preturi incepind de la 69 de lei, un drum, inclusiv taxele, spune Kazmer.

In cele noua luni scurse de la intrarea pe piata romaneasca (iulie 2006), Wizz Air sustine ca a reusit sa detina o cota de piata de 27%, fiind a doua companie pe piata dupa Blue Air, companie autohtona detinuta de unul dintre fostii directori generali ai Tarom. Kazmer crede ca firma sa are trei principale avantaje fata de concurenta. „Avem costurile unitare mai mici decit oricare alta firma, un brand puternic si un model de business", a declarat ieri aceasta. Unde si-a propus, respectiv in Polonia, Bulgaria si in Ungaria, Wizz Air a reusit sa ajunga pe prima pozitie, chiar pe piete aglomerate, spre exemplu cea din Ungaria. Compania transporta anual in Europa peste 4,6 milioane de pasageri pe 86 de rute si 46 de aeroporturi. Din Romania, zboara pe 11 destinatii externe.

Principalul rival din Romania, Blue Air, are cinci aeronave Boeing, zboara pe 15 destinatii externe, si are o cota de piata in Romania de 70%, estimind o scadere de 5% in acest an. Wizz Air, care ii ameninta pozitia, are noua aeronave, urmind ca pina in 2012 numarul acestora sa ajunga la 53, in urma unor achizitii deja convenite.