Nissan se gandeste serios sa lanseze o matina mica, cu un pret sub 10.000 de dolari, pe piata auto din SUA, insa vrea sa se asigure de viabilitatea unui astfel de proiect, a declarat presedintele constructorului auto japonez, Carlos Ghosn, ci
Nissan se gandeste serios sa lanseze o matina mica, cu un pret sub 10.000 de dolari, pe piata auto din SUA, insa vrea sa se asigure de viabilitatea unui astfel de proiect, a declarat presedintele constructorului auto japonez, Carlos Ghosn, citat de AFP.O astfel de initiativa ar fi o mini-revolutie pentru cea mai mare piata auto din lume, unde se vand cel mai bine modele de teren (4X4) si camionetele (pick-up), iar majoritatea masinilor vandute au un pret de cost mai mare de 10.000 de dolari. Intr-un discurs tinut in fata Consiliului pentru relatii internationale de la Washington, Carlos Ghosn, care conduce atat Nissan cat si constructorul francez Renault, a estimat ca marii constructori auto americani ignora potentialul oferit de segmentul masinilor mici, foarte bine dezvoltat in Europa si Asia. "Noi ne gandim serios la acest segment", a anuntat Carlos Ghosn, adaugand ca nu ar fi suprins daca un constructor chinez sau indian ar explora si el aceasta posibilitate. Anul trecut, unul dintre principalele modele de succes ale Renault a fost tocmai Logan, o masina ieftina, produsa de filiala Dacia din Romania. In luna martie a acestui an, Renault a decis sa lanseze Logan si in Iran, intentionand sa continue cu India, Argentina si Brazilia. Nissan are un personal de 16.000 de angajati la uzinele sale americane si comercializeaza deja o gama completa de autovehicule pe aceasta piata. In schimb, Renault nu mai vinde masini in SUA de mai multi ani. Pentru moment, constructorii auto americani dezvolta masini mici, insa numai pentru pietele externe. Astfel, General Motors, cel mai mare constructor auto din lume, va lansa in India modelul Chevy Spark, la un pret de 7.300 de dolari. Insa Carlos Ghosn considera ca lupta impotriva incalzirii globale si progresele tehnologice vor schimba prioritatile in industria auto mondiala, acesta fiind motivul pentru care alianta Renault-Nissan incearca sa dezvolte noi parteneriate cu constructorii auto indieni si chinezi. Anul trecut, au avut loc discutii intre Renault-Nissan si General Motors pentru un potential parteneriat, insa fara nici un rezultat. Carlos Ghosn a anuntat joi ca Nissan va lansa peste 33 de noi modele intre luna aprilie 2008 si luna martie 2011, pe langa cele 11 modele care ar urma sa fie lansate pe piata in cursul acestui an.
Despre autor:
Sursa: Cronica Romana
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
She's Next: femeile adună mai ușor oameni. Cum se aplică asta în antreprenoriat?
Sursa: start-up.ro
-
Cora devine Carrefour: până la începutul lunii mai toate hipermarketurile vor...
Sursa: retail.ro
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Creștere de 40% a portofoliului Ecofinance România
Sursa: futurebanking.ro
-
De ce te lasă Dumnezeu să urli de durere?
Sursa: garbo.ro
-
Sondaj Libris: Când, unde, cât și de ce citesc românii. Ce buget alocă lunar...
Sursa: wall-street.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 24 aprilie?
Sursa: kudika.ro