Misiunea spatiala “New Horizons” a Agentiei Spatiale a SUA - NASA - a revenit pe Terra cu imagini senzationale ale planetei Jupiter si ale satelitilor sai naturali (foto), potrivit BBC. Cateva dintre imagini surprind eruptii vulcanice pe
Misiunea spatiala “New Horizons” a Agentiei Spatiale a SUA - NASA - a revenit pe Terra cu imagini senzationale ale planetei Jupiter si ale satelitilor sai naturali (foto), potrivit BBC. Cateva dintre imagini surprind eruptii vulcanice pe satelitul natural Io si o furtuna in atmosfera planetei Jupiter. Statia s-a apropiat la 2,3 milioane de km de Jupiter, pentru a se folosi de gravitatia planetei, in incercarea de a se apropia de Pluto - destinatia finala.

New Horizons este cea mai rapida misiune spatiala lansata vreodata. “Am adunat detalii foarte multe si variateiii", a spus Alan Stern, conducatorul stiintific al misiunii.


Cercetatorii au descoperit gena tineretii fara batranete

O echipa de cercetatori din Statele Unite a descoperit o gena-cheie care explica de ce reducerea cantitatii de alimente contribuie la prelungirea vietii si la incetinirea procesului de imbatranire. Studiul a fost publicat in revista Nature, iar identificarea genei a constituit un mare succes, dupa cum afirma si cercetatorul Martin Holzenberg de la institutul Insern din Paris. Cercetatorii concluzionasera de mai multa vreme faptul ca reducerea cu 60% a cantitatii de alimente consumate, in paralel cu mentinerea unui echilibru intre vitamine, minerale si nutrienti contribuie la prelungirea vietii cu pana la 40%. Acelasi regim are un rol important in reducerea riscurilor de cancer, diabet, maladii cardiovasculare, incetinind degenerarea creierului si a sistemului nervos, provocata de imbatranire. Oamenii de stiinta au vrut sa afle de ce animalele care consuma o cantitate de alimente mai mica decat cea obisnuita traiesc mai mult si au o forma fizica mai buna. In acest sens, specialistii au analizat un vierme de laborator minuscul, format din doar 1.000 de celule. Referitor la gena descoperita, Martin Holzenberg a precizat ca pana acum nu se cunostea legatura dintre reducerea cantitatii de alimente si cresterea longevitatii. „Aceasta gena, singura absolut indispensabila pentru ca reducerea cantitatii de alimente sa influenteze longevitatea, este un 'maestru al jocului>> care regleaza celelalte gene“, a afirmat Holzenberg. Pe baza descoperirii facute, cercetatorii ar putea crea o gama de medicamente care sa contribuie la prelungirea vietii.

(Cl. Marcu)

Londra se relanseaza in industria aero-spatiala

Crearea, in Marea Britanie, a unui nou centru de cercetare a spatiului cosmic va duce la dezvoltarea unor noi tehnologii de monitorizare a planetei, potrivit BBC. Denumit Centrul pentru Instrumentele de Observare Pamantului, intitutul va atrage experti din domeniile universitar si economic.


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.