Ceea ce inseamna ca dl Cristian Vasile a trecut in decurs de doi ani printr-o conversiune paulina, intrucat, in nr. 3/2005 al revistei "Timpul", d-sa scria: "Mi se reproseaza un orgoliu exagerat, prin autocitari..." Asa incat dl Cristian Vasile recur
Ceea ce inseamna ca dl Cristian Vasile a trecut in decurs de doi ani printr-o conversiune paulina, intrucat, in nr. 3/2005 al revistei "Timpul", d-sa scria: "Mi se reproseaza un orgoliu exagerat, prin autocitari..." Asa incat dl Cristian Vasile recurge mai nou la metoda stiintifica a... modestiei. Eu, nefiind om de stiinta, ca dl Vasile, nu aveam de unde sa stiu de acest procedeu. Presupun ca face parte din arsenalul metodologic occidental, inca necunoscut la Gurile Dunarii. Pentru ca tot dl Vasile spunea ca trecutul recent al Bisericii Ortodoxe Romane nu va putea fi elucidat decat atunci cand "o noua generatie de istorici scoliti in Occident" s.a.m.d.
Ma intreb, insa, "modestia" dlui Cristian Vasile nu pericliteaza cumva probitatea profesionala a celorlalti doi coautori ai textului la care ne referim? Dupa cum, iarasi ne intrebam: cum se face ca aceasta "modestie" inceteaza subit la pagina 464 a Raportului Final al Comisiei "Tismaneanu", in subsolul careia dl Cristian Vasile se autociteaza cu lucrarea "Intre Vatican si Kremlin. Biserica Greco-Catolica in timpul regimului comunist", Bucuresti, Ed. Curtea Veche Publishing, 2003, pp. 203-204..." La pagina 466 a Raportului (nota 80) iarasi gasim o mentiune similara; "Cristian Vasile, Un martor important: Ion Iliescu si istoria Romaniei comuniste, in "Anuarul Institutului de Istorie Orala", vol. VI, 2005, p. 393"... Asa incat explicatia dlui Vasile ca lucrarea sa, "Biserica Ortodoxa Romana..." este mentionata intr-o nota de la p. 25 a Raportului ("repere istoriografice") nu poate sa satisfaca. Dar ramane de admirat cinismul ei.
Sa mai oferim insa o proba de "modestie" a dlui Cristian Vasile - ca doar avem din belsug - citand din pagina 446 a Raportului: "La 8 octombrie 1944 a intrat in vigoare Legea nr. 486 privitoare la purificarea administratiilor publice, prin care functionarii statului puteau fi licentiati din serviciu in cazul in care au avut o atitudine abuziva ori o tinuta nedemna, s-au pus sub orice forma in slujba unor interese straine si au militat in vreo organizatie politica sau paramilitara: legionara, fascista sau hitlerista, sau au servit scopurile unei organizatii dictatoriale. In baza legilor 486 si 594 din 1944, privitoare la purificarea administratiei publice, au fost licentiati din serviciu mai multi preoti si teologi..."
Citam acum de la pp. 45-46 ale raspomenitei lucrari a dlui Cristian Vasile: "La 8 octombrie 1944 a intrat in vigoare Legea nr. 486 privitoare la purificarea administratiei publice, prin care functionarii statului puteau fi licentiati din serviciu in cazul in care au avut o atitudine abuziva ori o tinuta nedemna, s-au pus sub orice forma in slujba unor interese straine si au militat in vreo organizatie politica sau paramilitara: legionara, fascista sau hitlerista, sau au servit scopurile unor organizatii dictatoriale. In temeiul legilor 486 si 594 din 1944, privitoare la purificarea administratiei publice, au fost licentiati din serviciu..."
Evident, nici o mentiune, in Raport, asupra legaturii dintre cele doua fragmente...


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.