O echipa de cercetatori din Statele Unite a descoperit o gena-cheie care explica de ce reducerea cantitatii de alimente contribuie la prelungirea vietii si la incetinirea procesului de imbatranire. Studiul a fost publicat in revista Nature, iar identificarea genei a constituit un mare succes, dupa cum afirma si cercetatorul Martin Holzenberg de la institutul Insern din Paris. Cercetatorii concluzionasera de mai multa vreme faptul ca reducerea cu 60% a cantitatii de alimente consumate, in paralel cu mentinerea unui echilibru intre vitamine, minerale si nutrienti contribuie la prelungirea vietii cu pana la 40%.