La Darvari, cel mai mare concurs de pescuit la crap al anului

Peste 120 de pescari, impartiti in 54 de echipe, au ales sa petreaca 96 de ore pe malurile lacului, in spatele lansetelor, corturilor si al lazilor cu nada. In joc sint deopotriva laurii victoriei, implicit recunoasterea valorii intr-o tagma plina de invidii si superstitii, cit si premiile puse in joc, in valoare de peste un miliard de lei (vechi).

Darvariul a devenit loc de pelerinaj pentru multi dintre cei care au in singe microbul pescuitului. Ca sa poti prinde un crap capital, norocul nu iti este de ajuns, ceea ce conteaza tine de alchimia pescuitului - nada.

In urma cu doi ani, la prima editie a concursului Cupa Pelicanul, cu toate ca primele cinci echipe au prins peste 200 de kilograme de crap fiecare, media capturilor abia a trecut de doua, trei kilograme. Acum, rare sint capturile mai mici de sapte-opt kilograme. De vina sint tonele de nada aruncate de pescari, momelile lansate in apele generoase ale Mostistei, zagazuite de barajele dintre Gostilele si Tamadau.

Un flacon de 10 ml de esenta de piper costa 100 de lei, dar este doar un „toping" pentru o reteta din care nu trebuie sa lipseasca extractul de scoica cu buze verzi, proteinele predigerate, hidrolizatii, mixurile si premixurile nutritive. Se poarta Nutrabaits, Nash, Solar si Mainline, marci pe val in ceea ce priveste pescuitul la crap si care fac ca sperantele pescarilor care mai cred inca in momelile traditionale sa explodeze o data cu cazanul in care fierbe mamaliga.

Ofrandele aduse crapilor nu sint degeaba - crapii se ingrasa nu pentru a sfirsi in lazile frigorifice din supermarketuri, ci pentru a fi eliberati in speranta unei capturi viitoare, mai mari si mai grele. Un cerc vicios in care si tu, odata patruns, nu mai ai nici o sansa sa scapi. Esti inoculat cu atitudinea „prinde si elibereaza".

La Darvari, crapii trecuti de virsta kilogramelor neprajite exista, si duminica cei mai buni pescari ai concursului vor lua trofeele victoriei - doi crapi din aur masiv, de cite 100 de grame fiecare. Alt soi de „toping" la miliardul oferit invingatorilor. Pina la urma, pescuitul este si el un „business", nu-i asa?