Un studiu realizat de Institutul de Relatii Umane releva ca intre 7 si 20% dintre liceeni au baut alcool in scoala unde invata, iar intre 55-96% dintre ei au consumat cel putin o data bauturi alcoolice.
Rezultatul cercetarii a fost prezentat, ieri, de Megdonia Paunescu, director in cadrul Ministerului Educatiei, cu prilejul lansarii Campaniei "Alcoolul nu te face mare", realizata impreuna cu Asociatia "Berarii Romaniei" si Inspectoratul General al Politiei Romane. "Nu se poate nega o realitate: aceea a consumului de alcool in randul liceenilor. Elevii consuma alcool datorita tentatiei, a unei dorinte de exprimare a personalitatii, din curiozitate, placere, sau pentru a prinde curaj. Speram sa ajunga singuri la concluzia ca nu este bine sa consume alcool, iar acesta este si scopul acestei campanii", a spus Paunescu. Ea a precizat, insa, ca esantionul pe care s-a realizat studiul nu este reprezentativ, intrucat scopul chestionarelor aplicate nu a fost acela de a da niste date strict stiintifice despre consumul de alcool in randul elevilor. Partea buna este ca peste 70% dintre scolari considera utila realizarea unei campanii de prevenire a consumului de alcool in scolile proprii.
3% din elevi beau zilnic
Dr. Cristian Andrei, reprezentantul Institutului de Relatii Umane, a precizat si el ca aproape 54% dintre cei chestionati considera ca alcoolul le rezolva una dintre probleme, iar 40% cred ca el reprezinta o solutie. Pe de alta parte, 75% dintre repondenti consuma alcool drept experiment. Ingrijorator este si faptul ca intre 1,5 si 3% dintre elevii bucuresteni consuma zilnic alcool. Pana la sfarsitul anului scolar, dar si in timpul vacantei de vara, dr. Cristian Andrei le va propune liceenilor din mai multe judete intalniri in care sa discute fara inhibitii despre acest fenomen.
Anul trecut, in perioada mai-iunie, in liceele din Bucuresti s-a desfasurat un program pilot, fiind distribuite materiale informative in toate liceele Capitalei. Atunci, marele boxer Leonard Doroftei a fost promotorul campaniei. Anul acesta, in prima etapa a campaniei - lunile mai-iunie 2007 -, profesorii vor primi de la Asociatia "Berarii Romaniei" CD-uri cu doua filmulete educative, "Ce inseamna sa fii cool" si "Pretul unei vieti sportive", impreuna cu planurile de lectie. Cele doua scurt metraje combina comicul cu ridicolul si tragicul si vor deveni suportul fiecarui diriginte in realizarea unor ore inedite de consiliere si orientare profesionala. Filmuletele dezvaluie personaje in care se poate regasi fiecare licean. Campania se va finaliza in iunie 2008.