Premierul Calin Popescu Tariceanu i-a cerut presedintelui Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), Teodor Atanasiu, sa ii prezinte rapid un calendar al etapelor de privatizare a societatii Automobile Craiova, nemultumit ca planu
Premierul Calin Popescu Tariceanu i-a cerut presedintelui Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), Teodor Atanasiu, sa ii prezinte rapid un calendar al etapelor de privatizare a societatii Automobile Craiova, nemultumit ca planul prezentat contine masuri generale, nu si termene clare, transmite Mediafax.
Seful Guvernului i-a cerut presedintelui institutiei, intr-o discutie recenta, sa ii transmita un calendar de privatizare a uzinei astfel incat la randul sau sa poata prezenta informatii clare potentialilor investitori. "Atanasiu i-a spus premierului ca poate definitiva calendarul dupa 15 mai, cand sunt redactate caietul de sarcini si de prezentare a companiei, dar premierul a insistat pentru un calendar complet, cu termene precise pentru toate etapele", au declarat surse din AVAS.
Strategia de privatizare a Automobile Craiova prevede vanzarea intregului pachet de actiuni detinut de AVAS (72,4%), impreuna cu participatia SIF Oltenia (22,06%) si a celorlalti actionari minoritari care isi exprima intentia de a vinde actiunile, potrivit unui memorandum adoptat, miercuri, de Guvern. In ultima sedinta a Executivului, presedintele Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), Teodor Atanasiu, a informat membrii Cabinetului ca in luna iunie va fi lansata oferta de vanzare. Pretul oferit va avea ponderea cea mai mare in grila de evaluare pentru departajarea competitorilor, iar potentialii investitori trebuie sa aiba o cifra individuala de afaceri de minim 10 miliarde euro pe an pentru a fi acceptati si o productie de cel putin un milion de autoturisme pe an. Pretul pe actiune va reprezenta 30% din grila de punctaj, iar investitiile asumate de ofertant vor avea o pondere de 25%. Alte criterii care vor fi luate in calcul la departajarea competitorilor vor fi nivelul de integrare pe piata a uzinei din Craiova (25%) si numarul de autoturisme produse dupa privatizare (20%). Investitorul va trebui sa asigure o productie la Craiova de 100.000 autoturisme dupa primii doi ani de la privatizare si de 200.000 unitati dupa o perioada de patru ani. Pana la data limita, AVAS a primit oferte neangajante pentru privatizarea Automobile Craiova din partea companiilor americane Ford si General Motors si a firmei ruse JSC Russian Machines.
Ultimul avertisment
Pe de alta parte, Tariceanu l-a avertizat pe seful ANRCTI, Dan Georgescu, prin intermediul ministrului Comunicatiilor, ca il va demite daca acesta ii va mai prezenta informatii false privind cadrul de reglementare in domeniu, asa cum considera ca s-a intamplat in discutia de saptamana trecuta cu Romtelecom. "Tariceanu considera ca, in discutia cu reprezentantii Romtelecom, presedintele ANRCTI i-a prezentat informatii false privind cadrul de reglementare in domeniu, diferite chiar de datele furnizate in aceeasi intalnire de catre ministrul Comunicatiilor. Acest lucru l-a iritat, fara sa spuna insa ceva in timpul discutiei. Ulterior, premierul i-a cerut ministrului sa ii transmita sefului Autoritatii ca, daca se mai intampla o singura data sa il minta <<in fata>>s, va fi dat afara", au declarat surse ministeriale. Presedintele ANRCTI, Dan Georgescu, a declarat ca nu s-a "lamurit" inca asupra motivelor care au provocat nemultumirea premierului si a apreciat ca intreaga situatie este determinata de o neintelegere. (G.M.)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.