Dupa ce a scapat de dependenta de droguri, Kate Moss isi lanseaza propria colectie de moda.

Kate Moss si-a lansat luni, la Londra, noua colectie de moda. Sute de tinere au stat ore bune la coada pe Oxford Street pentru a apuca un tricou sau o bluza din colectia Moss. Top-modelul britanic de 33 de ani nu a taiat panglici, nu vorbit la microfon si nici nu a defilat pe podium. Invesmintata intr-o rochie din noua sa colectie, Moss a pozat alaturi de manechinele din vitrina pentru zecile de fotoreporteri prezenti in fata magazinului, dar a refuzat sa dea declaratii de presa.

Cumparaturi contratimp

Miliardarul Philip Green, patronul Topshop, i-a platit lui Kate nu mai putin de trei milioane de lire sterline. Totul pentru ca imaginea ei sa poata fi fluturata de casa sa de moda. Anuntata cu surle si trimbite, colectia Kate Moss cuprinde circa 50 de piese, de la blugi si rochii la accesorii si bijuterii. Preturile variaza intre 20 de lire sterline pentru o camasa si 200 de lire pentru o rochie de seara. Pentru a evita inghesuiala si haosul, magazinul londonez Topshop a asezat la coada nerabdatoarele adolescente si nu le-a lasat decit cel mult 20 de minute pentru shopping. In plus, fiecare cumparatoare a avut voie sa cumpere maximum cinci articole.

Lansare dezamagitoare

La iesirea din magazin, reactiile clientelor cu virste cuprinse intre 12 si 25 de ani au fost destul de variate. „Rochiile erau cam mini, iar modele de genul asta pot fi vazute peste tot. Nici colectia ei de pantofi nu mi s-a parut prea buna", a declarat, pentru Reuters, una dintre primele cliente intrate in magazin. O tinara de 26 de ani, venita din Franta, spune ca a asteptat opt ore la coada si ca o admira pe Moss pentru ca „imbraca intotdeauna lucruri care ii vin bine". Tinara se declara o „clienta multumita", dar are totusi o problema: nu a gasit jacheta din piele care fusese promovata in campania anterioara lansarii colectiei lui Moss. Nici specialistii nu par entuziasmati de hainele branduite de Kate. „Linia de moda pregatita pentru casa de moda Topshop arata ca si cum Kate ar fi copiat hainele de la alte firme pe care ea le purtase pina acum", scrie ziarul „New York Post".

Targetul de peste Ocean

Colectia lui Moss se pliaza, intr-adevar, in mare parte pe stilul ei informal. Blugi scurti sau mulati, veste, rochii mini inflorate si tricouri scurte. „Kate Moss este un brand in crestere, care mizeaza pe imaginea fetei rasfatate de care nu te poti apropia din cauza frumusetii ei, dar care poarta lucruri accesibile oricui", explica specialista in publicitate Marian Salzman, citata de Reuters. Noua colectie e o afacere buna atit pentru modelul britanic, dar si pentru casa de moda care i-a preluat brandul. Pentru Moss, trecerea de pe podium in culisele designului si creatiei vestimentare este o alternativa benefica pentru vremurile in care ea nu va mai fi solicitata sa apara pe copertele revistelor glossy. Pentru lantul britanic Topshop, cu preturi accesibile chiar si pentru adolescenti, colectia lui Kate Moss reprezinta un pretext favorabil pentru cucerirea pietei americane si pentru globalizarea afacerii de 700 de milioane de lire sterline.

Brandul Moss

Revenirea lui Kate Moss in industria modei este remarcabila, deoarece in ultimii ani mai multe case de moda i-au dat cu piciorul dupa ce top-modelul britanic a fost surprins in fotografii in care priza cocaina alaturi de prietenul ei, cintaretul Pete Doherty. „Cocaine Kate", cum era poreclita in 2005, a reusit sa renunte la droguri, urmind un tratament de reabilitare in Statele Unite. Kate este cunoscuta inca din anii ’90, cind a lucrat cu mai multe agentii de modeling din New York, Milano sau Londra. Ea a debutat topless pe coperta revistei britanice „The Face", imaginea sa aparind si pe alte cover-uri ale unor reviste celebre, precum „Elle" sau „Vogue".

In continuare, brandul Kate Moss a fost asociat cu parfumurile Calvin Klein, pe care modelul britanic le-a promovat mai ales la finalul anilor ’90. Noua sa colectie de moda va fi lansata in urmatoarele doua saptamini in 255 de filiale ale lantului Topshop din 21 de tari.