CFR Calatori trebuie sa investeasca peste 2,3 miliarde de euro pentru achizitionarea a 2.600 de vagoane noi. Operatiunea se va intampla in urmatorii zece ani. Peste 90% din vagoane au durata de viata depasita si ar trebui casate.  CFR Calato
CFR Calatori trebuie sa investeasca peste 2,3 miliarde de euro pentru achizitionarea a 2.600 de vagoane noi. Operatiunea se va intampla in urmatorii zece ani. Peste 90% din vagoane au durata de viata depasita si ar trebui casate.  CFR Calatori ar trebui sa achizitioneze 2.600 de vagoane noi pentru a asigura conditii europene de transport cu trenul. "In prezent, 90% din parcul de vagoane are durata de functionare depasita, astfel incat este necesara achizitionare a 2.600 de vagoane nou-construite, la o valoare de circa 900.000 de euro/bucata", potrivit Ministerului Transporturilor. Investitia totala in noile vagoane va ajunge la 2,34 miliarde de euro.  Majoritatea vagoanelor CFR Calatori au durata de functionare normala depasita (conform HG 2139/2004), adica sunt mai vechi de 30 de ani, fata de 15 ani cat prevede legislatia europeana in domeniu. Modernizarea unui vagon costa intre 250.000 si 400.000 de euro, in functie de dotarile si de modificarile efectuate pentru a corespunde cerintelor impuse de traficul feroviar european, pe tipuri de trenuri. Compania estimeaza ca pe termen mediu si lung, la nivel macroeconomic, reabilitarea parcului de material rulant va conduce la crestere economica, prin introducerea tehnologiilor moderne, iar cifra de afaceri in sectorul feroviar va creste. Mai mult, modernizarea materialului rulant al CFR Calatori va avea un impact pozitiv asupra mediului, prin diminuarea noxelor si reducerea zgomotului.  TERMENE. Infrastructura feroviara romaneasca poate atinge standardele europene de calitate peste zece ani, intrucat, pana acum, nu s-au realizat aproape deloc investitii in acest sector, a declarat ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. "Cat voi fi ministru, voi face ca finantarea pentru caile ferate sa creasca si sa fie alocate de Guvern sumele necesare pentru modernizare. Investitiile din resurse proprii au fost aproape egale cu zero pana acum, astfel ca infrastructura este depasita", a declarat Ludovic Orban. Compania CFR trebuie reformata, in conditiile in care, din 2015, orice companie europeana va putea opera pe cursele interne. "Pentru a face fata concurentei va trebui sa punem la punct o strategie. In primul rand, vom reorganiza CFR Calatori, pentru rutele internationale si cele de lung parcurs, precum si pentru cele regionale si de scurt parcurs. Pentru infrastructura, avem in vedere un program de inchiriere pe termen lung pentru operatori", a explicat Orban.  PROIECTE. Guvernul a aprobat contractul de servicii, pentru 2007, dintre CFR Calatori si Ministerul Transporturilor, in baza caruia va moderniza parcul de vagoane si locomotive si va implementa sistemul informatic pentru bilete. In ceea ce priveste programele de dezvoltare, vor fi derulate cinci proiecte, respectiv de dotare cu rame automotoare, de realizare a sistemului automat de eliberare si rezervare bilete, de dotare cu rame electrice de scurt, mediu si lung parcurs, de modernizare a 203 locomotive si de inlocuire a 20 de vagoane si modernizare a 80 de vagoane de calatori.   MODERNIZAREA INCEPE DE LA WC


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.