Diabetul, ascuns in gene Unul dintre cele mai ample studii pe tema variatiilor genetice din ADN-ul uman a scos la iveala ca diabetul de tip II nu este cauzat de o singura gena, cum se credea pana acum.  O echipa de cercetatori americani si finlandezi au descoperit ca de fapt exista patru variatii genetice necunoscute pana acum care cresc riscul de a suferi de diabet de tip II. In plus, un rol important in aparitia acestei maladii il joaca inca sase gene despre care nu se stia nimic pana in prezent. Studiul care a dus la aceasta descoperire este unul dintre cele mai ample realizate vreodata. In cadrul acestuia, oamenii de stiinta au analizat ADN-ul a peste 32.000 de persoane din cinci tari (Marea Britanie, Finlanda, Polonia, Suedia si Statele Unite ale Americii). Modul in care s-a realizat studiul este unul deosebit, deoarece vizeaza ansamblul informatiilor genetice ale omului, si nu mutatiile unei singure gene, cum se obisnuia pana acum. Acesta este practic primul pas pentru deschiderea unei noi ere in ceea ce priveste cercetarea genetica. Deoarece se pare ca afectiunile care scurteaza cel mai mult viata oamenilor, cum ar fi diabetul si bolile cardiovasculare, sunt cauzate de interactiunea dintre un numar mare de gene si stilul modern de viata.  SIMULTAN. In timp ce oamenii de stiinta din SUA si Finlanda ajungeau la concluzia ca diabetul este cauzat de zece factori genetici si nu de unul singur, o alta echipa de cercetatori islandezi descopereau exact acelasi lucru. Cu mentiunea ca cele patru variatii genetice, impreuna cu cele sase gene, cresc riscul de a suferi de diabet mai ales la persoanele care nu sunt obeze. Rezultatul acestui studiu contrazice perceptia generala conform careia obezitatea este un risc pentru diabet. Urmatorul pas pe care trebuie sa il faca oamenii de stiinta americani si finlandezi este sa stabileasca in ce fel actioneaza genele care cauzeaza diabetul. Iar in acest mod sa descopere noi metode de prevenire si tratament al diabetului, boala care afecteaza mai mult de 170 de milioane de persoane din intreaga lume.