Masini de curse, piloti de exceptie, viteza de peste 230 km pe ora, lume pe spranceana, emotii si adrenalina. Peste 200 de milioane de oameni din intreaga lume vor urmari in perioada 18-20 mai cursa anuala pe circuit stradal "Vodafone Bucharest Chall
Masini de curse, piloti de exceptie, viteza de peste 230 km pe ora, lume pe spranceana, emotii si adrenalina. Peste 200 de milioane de oameni din intreaga lume vor urmari in perioada 18-20 mai cursa anuala pe circuit stradal "Vodafone Bucharest Challenge 2007", ce se va desfasura la Bucuresti, in jurul Palatului Parlamentului.  Nemtii au venit cu initiativa organizarii acestui circuit in tara noastra si bineinteles cu banii necesari pentru tot ce inseamna investitie intr-un proiect de anvergura mondiala. Primaria Capitalei a studiat propunerea, a dat OK-ul, iar lucrarile nu au intarziat sa inceapa. Sa nu va imaginati insa ca am fost alesi intamplator pentru organizarea acestui eveniment. Avem si noi atuurile noastre, iar germanii, motivele lor!  "Va dati seama ca este un proiect consistent, iar investitiile sunt pe masura.
Vorbim despre un eveniment in jurul celei mai mari cladiri din Europa, care se va transmite in 130 de tari. Aceasta constructie megalomanica, faraonica, care din punct de vedere istoric pentru noi nu este cine stie ce, dar pentru Occident este un mare magnet, constituie unul dintre motivele alegerii acestui loc. Este ceva unic. In jurul Pentagonului nu te poti plimba cu masina, dar aici acest vis va deveni realitate. Si culmea, cu 230 km/h", ne-a declarat Radu Ancuta, seful Directiei de Integrare din Primaria Capitalei.  SE LUCREaZA LA GREU! Meticulosi cum sunt, nemtii au pus la punct toate detaliile. S-a gandit indelung fiecare locsor, fiecare detaliu, oricat de lipsit de importanta ar parea pentru ceilalti. De la materialele de constructii si pana la sistemele de securitate totul este stabilit de-a fir a par. Zidurile de beton au fost aduse de la Bilbao si respecta toate normele de siguranta impuse de FIA. Tribunele sunt confectionate de o companie germana specializata in acest domeniu, si vor fi montate in punctele cele mai importante ale circuitului din jurul Palatului Parlamentului. Capacitatea totala a acestora este de aproximativ 70.000 de locuri. Circuitul stradal, pe care se vor desfasura cursele din Campionatul FIA GT, Campionatul European FIA GT3, Formula 3 Marea Britanie si Cupa Dacia Logan are o lungime de 3.115 metri, o latime de 1.015 metri, precum si 14 intoarceri. "Vodafone Bucharest Challenge 2007" se va desfasura pe traseul Bulevradul Natiunile Unite - Bulevardul Libertatii - Calea 13 Septembrie - Strada Izvor, in cele trei zile ale evenimentului fiind programate curse din Campionatul FIA GT, Campionatul European FIA GT3, Formula 3 International Marea Britanie si Cupa Dacia Logan. Timpul calculat pentru un tur de circuit este de aproximativ 1,15 minute.  "Cand esti in spatele zidului de protectie, vezi lucrurile cu totul si cu totul altfel. Pana acum, toata lumea a fost de acord ca este un eveniment care merita promovat. Mai mult, Bucurestiul are marea sansa ca prin gazduirea acestui eveniment sa intre sub umbrela prestigioasa a Federatiei Internationale de Automobilism si sa se claseze pe aceeasi treapta cu Barcelona si cu Monaco", sustine Radu Ancuta.  Planul de securitate este un punct foarte important al acestui proiect. Traseul pe care se va desfasura cursa corespunde in totalitate normelor mondiale de securitate a automobilismului. Pana acum nemtii au scos din buzunar peste 13 milioane de euro, insa evenimentul se vrea a fi unul de top, asa ca nici un efort financiar nu este prea mare.  Circuitul de Fomula 3 va aduce la bugetul Primariei Capitalei 250.000 de euro, 3% din contractele de sponsorizare si 2% din vanzarea biletelor. Municipalitatea va pune la dispozitia organizatorilor infrastructura si toata baza logistica de care dispune. "A fost taiata vegetatia spontana, copacii au fost scosi si dusi la pepiniera din Tei Toboc pentru ca in toamna sa fie replantati. Au fost in jur de 22-23 de arbori pentru care am avut aviz de la Directia de Mediu si Administratia Lacuri si Parcuri. Masura a fost luata pentru protectia si securitatea atat a participantilor, cat si a spectatorilor", a spus Ancuta. In perioada 28 aprilie-1 mai anumite portiuni din traseul circuitului, mai exact zonele de franare, in care se vor face depasiri, Calea 13 Septembrie, Strada Uranus si Izvor, vor fi reabilitate cu un asfalt special, aprobat de FIA, astfel incat bolizii sa nu derapeze la o viteza de peste 200 km pe ora.  CASSA LOCO, IN CONCURS. Jenny Davis, Tomas Biaggi, Andrea Bartolini, baietii lui Nigel Mansell sunt cei care vor constitui sarea si piperul acestei competitii. Ei vor tine cu sufletul la gura miile de spectatori, oferindu-le un spectacol al vitezei care se va ridica cu siguranta la nivelul asteptarilor publicului. Pilotii romani Claudiu David si Mihai Marinescu vor concura si ei in cadrul competitiei FIA GT3. Iar in Cupa Dacia Logan- surpriza! Doi membrii ai formatiei Cassa Loco vor incerca sa-si demonstreze talentul in ale condusului.  "Nu sunt foarte multe circuite de acest gen in Europa. Pentru piloti este o provocare imensa sa concureze pe un circuit stradal, pentru ca este mult mai greu decat pe unul obisnuit. Este minunat ca totul se intampla in mijlocul orasul. Faptul ca vor participa si piloti romani ne face cinste si ne onoreaza", ne-a declarat Albert Panaio, ofiter de presa la "Vodafone Bucharest Challenge 2007".  Viteza maxima a masinilor din concurs va ajunge in jurul a 230 km/h, mai ales ca, printre ele, sunt si marci precum Maserati (1.000.000 $), Porsche si Aston Martin (900.000 $), Ferrari, Corvette sau Dodge (700.000 $). Pretul unui bilet pentru toata perioada desfasurarii concursului va fi cuprins intre 40 si 70 de euro, in functie de locul in tribuna. Cum pentru VIP-uri a fost amenajata o tribuna speciala, cu o pozitie strategica, pretul este de 800 de euro.  


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.