Poluarea se plateste O parte din taxa de prima inmatriculare va fi returnata posesorilor daca isi vand masinile in strainatate. Ministrul Economiei spera sa convinga UE ca noua grila de taxare pentru prima inmatriculare nu este discriminatorie. La conferinta de presa de ieri, ministrul s-a incurcat in propriile calcule.  Daca isi vor revinde in strainatate autovehiculele mai tinere de 15 ani, posesorilor acestora li se va returna de la buget o parte din taxa de prima inmatriculare, potrivit ministrului Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian. Detaliile noii grile de taxare la prima inmatriculare vor fi facute publice saptamana viitoare.  GRAFICE SI CALCULE. Vosganian a explicat ieri ca taxa reprezinta un cost al poluarii in Romania pe anii care i-au mai ramas la momentul primei inmatriculari din durata de viata reglementata a masinii, extinsa acum de la 6 la 15 ani. Daca o masina veche de doi ani este inmatriculata in Romania, proprietarul plateste taxa pentru 13 ani, iar daca o revinde in strainatate dupa trei ani, i se va returna suma aferenta restului de 10 ani, potrivit ministrului Economiei. Pe de o parte, oficialul a cautat sa demonstreze ca nu vor fi discriminate masinile straine la mana a doua, pentru ca taxa va fi cu atat mai redusa cu cat valoarea masinii este mai mica. Taxa va fi mai mica daca motorizarea dispune de tehnologii antipoluante mai performante, motoarele tip Euro 5 nefiind taxate.  EMOTIILE. Ministrul, revenit "la tabla" pentru ziaristi, a incurcat calculele si graficele cand a fost intrebat daca pentru o masina veche inmatriculata la limita duratei de viata se plateste mai mult sau mai putin decat pentru o masina noua. "Nu pot sa va spun decat ca, de pilda, pentru o masina dotata cu motor Euro 4 si cu o vechime de peste patru ani, taxa speciala va fi redusa la aproximativ jumatate din valoarea actuala", a spus Vosganian, nedorind sa dea detalii nici despre ponderea cu care vor intra in calculul taxei varsta masinii, respectiv performanta ecologica si capacitatea motorului. Noua grila pare ca se bazeaza pe faptul ca masinile mai batrane vor polua o perioada mai scurta de timp, pentru ca vor avea mai putin de trait, dar si pe faptul ca, neavand motoare mai performante ecologic, vor fi taxate cu atat mai mult cu cat standardul lor coboara de la Euro 4 la "non-euro".   25 DE MILIOANE DE EURO DATI DEGEABA?