Presedintele Consiliului National al Audiovizualului, Ralu Filip, a declarat ieri ca postul Realitatea TV si agentia de presa NewsIn au dezinformat publicul transmitand ca Traian Basescu nu poate sa se exprime la SRR si SRTv in perioada campaniei pentru referendum, iar Consiliul a decis sa someze Realitatea TV pentru dezinformarea publicului. Realitatea TV a dat miercuri informatia, preluata de la agentia NewsIn, potrivit careia CNA a dat timpi de antena si Traian Basescu "nu poate sa se exprime la posturile publice".  Aceasta informatie l-a "siderat", potrivit lui Ralu Filip, chiar pe Traian Basescu, care i-a cerut presedintelui CNA informatii. "Comisia parlamentara a stabilit ca cele doua emisiuni ale posturilor publice (Antena partidelor si Tribuna partidelor) sunt puse la dispozitia partidelor.
Oricum, Traian Basescu nu ar fi putut intra in aceste emisiuni, pentru ca nu este reprezentantul nici unui partid, dar poate sa intre la dezbaterile posturilor publice fara nici o problema. Le spui treaba asta si ei spun tot ", a declarat Ralu Filip ieri in cadrul sedintei CNA la care a participat si Catalin Popa, director de programe la Realitatea TV. Popa a precizat ca problema va fi rezolvata, dar Filip a sustinut ca miercuri, dupa ce a vorbit cu doi oameni de la Realitatea TV, totusi a fost lasat crawl-ul cu stirea respectiva de la NewsIn.  Comisia speciala a Parlamentului constituita in vederea repartizarii si monitorizarii timpilor de antena in cadrul campaniei pentru referendum, si nu CNA, a stabilit ca timpii de antena din cadrul emisiunilor specifice ale posturilor publice de radio si televiziune vor fi alocati conform algoritmului politic. In aceste conditii, Basescu ar putea fi mediatizat, in emisiunile specifice dedicate partidelor de catre posturile publice, doar in masura in partidele vor ceda proprii timpi de antena.