Prima televiziune de stiri de business din Romania, The Money Channel, implineste un an. Despre reusitele si esecurile postului povestesc chiar liderii sai.

Anul trecut, pe vremea aceasta, oamenii de afaceri din Romania au primit ceea ce probabil isi doreau de mult: un post de televiziune dedicat lor. In spatele acestuia stau insa multe decizii de care depinde in definitiv succesul The Money Channel, atit din punctul de vedere al continutului editorial, cit si ca business. „A fost un an care a trecut foarte repede pentru noi, pentru ca s-au produs multe schimbari: am crescut de la stadiul de bebelus, ajungind la stadiul de consolidare. A fost un an in care am facut recrutari, in care ne-am dezvoltat atit ca afacere, dar mai ales din punct de vedere editorial", isi aminteste Daniel Apostol (foto), directorul de dezvoltare al postului, cum a fost in ultimul si totodata primul an al The Money Channel.

Fara rating, dar cu aprecieri

In ceea ce priveste veniturile din publicitate, Apostol sustine ca greutatea cea mai mare a provenit din faptul ca, la inceput, piata nu stia foarte bine cum sa se raporteze la un post de nisa, pentru care nu se poate calcula ratingul asa cum se intimpla in cazul televiziunilor generaliste. Mai precis, in cazul unor astfel de televiziuni, audienta nu se poate identifica din punct de vedere cantitativ, ci calitativ, situatia fiind similara si pentru posturile internationale de stiri de business.

„Piata ne-a primit cu zimbetul pe buze, dar cind au inceput discutiile de finantare au fost unele mesaje de incurajare, iar altele, mai rezervate, ce au tinut de perceptia falsa asupra modului in care un post de business poate fi sau nu masurat cu instrumentele existente in momentul de fata. Dar cred ca le-am depasit. Intre timp, reactia din piata si cercetarile calitative independente de noi ne-au plasat ca un vehicul interesant pentru partenerii nostri", ne-a mai spus directorul de dezvoltare.

Potrivit unui studiu realizat in luna februarie de GfK pentru Sema Park, The Money Channel se afla pe locul 6 in topul zece al televiziunilor la care se uita publicul-tinta al postului si pe locul 3 dupa Realitatea TV si Antena 3 din punctul de vedere al consumului de stiri. De asemenea, o estimare a modului in care creste interesul fata de The Money Channel se poate face si pe baza utilizatorilor de Internet care acceseaza site-ul postului. „In timpul orelor in care oamenii de afaceri sint la birou avem indicatori foarte buni pe Internet, traficul fiind in crestere. Spre exemplu, saptamina trecuta am realizat un maxim istoric, inregistrind aproximativ 7.000 de vizitatori unici pe Internet, fata de aproximativ 5.000 cit este media", mai spune Apostol.

Dincolo de aceste cifre, The Money Channel poate vedea daca are succes sau nu si observind reactiile din piata. „Stirile difuzate de The Money Channel au impact pentru ca sint corecte si echilibrate. Au fost zile in care, in urma unor declaratii ale invitatilor de la The Money Channel, s-a miscat bursa, au venit reactii de la Comisia de Statistica in urma unor stiri date de noi sau de la banci, povesteste si Sorin Freciu, redactor-sef al postului.

The Money Channel ca afacere

In ceea ce priveste „afacerea The Money Channel", oficialii postului estimeaza ca anul acesta vor atinge veniturile prognozate. „Acum ne acoperim cheltuielile cam in proportie de 80%. Preconizam ca pina la finele anului ne vom acoperi toate cheltuielile. Bugetul nu este mare, pentru ca nici cheltuielile nu sint mari. Noi nu avem foarte multi angajati cum fac alte televiziuni, avem oameni putini, dar foarte buni profesionisti, iar succesul este pina la urma dat de un program asteptat de oamenii de afaceri", sustine Lucian Sirb, directorul general al The Money Channel, porivit caruia investitia initiala in postul de televiziune se va amortiza cel mai probabil peste un an de acum incolo.