In primele doua zile de la demararea programului de innoire a parcului auto au fost epuizate majoritatea cotelor alocate de Ministerul Mediului. Sumele ce urmeaza sa intre in buzunarele producatorilor, distribuitorilor si importatorilor auto validati depasesc 165 de milioane de euro.  Programul Rabla va aduce incasari de peste 165 de milioane de euro producatorilor, distribuitorilor si importatorilor validati de Administratia Fondului pentru Mediu. In timp ce unii dealeri au onorat clientii inscrisi pe lista inca de anul trecut, altii au preferat sa nu faca nici o lista si sa mearga pe sistemul "primul venit, primul servit".  VANZARI. Ca si anul trecut, producatorul autohton, Dacia, a epuizat cota in primele doua zile. "Nu mai sunt locuri pentru programul de innoire a parcului auto. In primele doua zile s-a epuizat cota", a declarat Monica Popovici, responsabil de comunicare la Dacia.  "Anul acesta am primit 19 unitati, pe care le-am epuizat imediat. Am onorat oamenii care erau inscrisi pe fisele noastre inca de anul trecut. Vrem "sa multumim" ministrului Mediului pentru faptul ca a alocat unitati si pentru Mercedes. Daca cineva are zeci de mii de euro sa-si ia un Mecedes, se mai bucura de discountul de 3.000 de lei. Sa nu mai spun ca saltul este foarte mare, de la o masina mai veche de 12 ani sa-ti iei un Mercedes...", a explicat Preda Mihai, director de vanzari la Andras, dealer Dacia in Bucuresti.  Vanzatorii de la Auto Marcu's ne-au spus ca au avut 80 de unitati, care s-au dat ca painea calda. "Inca din prima zi in care programul rabla a fost functional s-a epuizat cota alocata. Oamenii au inceput sa vina sa intrebe daca se pot inscrie pe o lista sau cum se procedeaza sa nu rateze si anul acesta programul prin care-si pot cumpara o masina noua, insa noi nu am facut liste", ne-a explicat vanzatoarea de la Auto Marcu's. "In primele doua zile am epuizat cota alocata de Ministerul Mediului, adica 97 de unitati. Oamenii au optat pentru cel mai ieftin model de Opel, care costa in jur de 11.200 de euro. In prezent, emitem Notele de acceptare pentru ca oamenii sa-si poata duce masina veche la casat", a explicat Trifu Ludovic, consilier vanzari Opel la Sc Di-Bas.  DE VANZARE. Distribuitorii marcii Chevrolet nu au reusit inca sa epuizeze cotele alocate. "Am vandut deja 100 de masini din 260 de unitati primite. Nu avem liste facute de anul trecut sau cereri, deoarece aceasta marca nu a mai participat la program pana in prezent. Anul trecut pentru Chevrolet se plateau taxe vamale si nu era convenabil. Pretul unui Chevrolet variaza de la 6.300 euro la 10.700 euro, in functie de optiuni", ne-a declarat Dana Dichisean, consilier vanzari Chevrolet la Sc Di-Bas.  Si dealerii Daewoo mai au masini de vanzare. "Am dat peste 1.600 de note de acceptare in primele doua zile. In acest ritm, cred ca pana la sfarsitul saptamanii vom epuiza locurile primite. Noi nu am mers pe principiul onorarii clientilor de anul trecut, care au ramas pe dinafara programului. Cel mai cerut a fost Matizul, al carui pret porneste de la 5.350 de euro", a explicat Valeriu Garlea, purtatorul de cuvant al Daewoo. "La Auto Italia mai sunt 400 de locuri din 1479, insa cifrele se modifica de la o ora la alta", a declarat Iulia Paun, PR Auto Italia.  LUX. Desi prin programul rabla se puteau achizitiona si masini marca Mercedes, Chrysler, Ford, Jeep, Dodge oamenii prefera automobilele cu preturi reduse. "In prima zi am dat 10 masini din 12 unitati primite. Toate cererile au fost pentru Ford, unde pretul masinii este in jurul a 10.000 de euro. Mai sunt doua unitati, insa nu cred ca cineva va veni sa cumpere un Mercedes, care costa de la 25.000 de euro. Noi am vrea sa ceara cineva si Mercedes", a spus Buiga Sergiu, consilier vanzari la RMB Inter Auto din Cluj Napoca.   GHIDUL CETATEANULUI