Printr-un scenariu demn de atentia DNA, functionarii de la Consiliul Judetean Sibiu au instituit monopolul pe drumurile judetului pentru o societate proprie, care le baga o gramada de bani in buzunare.  La Sibiu, la 21 martie anul acesta, c
Printr-un scenariu demn de atentia DNA, functionarii de la Consiliul Judetean Sibiu au instituit monopolul pe drumurile judetului pentru o societate proprie, care le baga o gramada de bani in buzunare.  La Sibiu, la 21 martie anul acesta, consilierii judeteni si-au demonstrat "cunoasterea" si "dragostea" pentru legea romaneasca. Chiar in ziua in care Legea 51/2006, promovata de niste "baieti destepti", era publicata in Monitorul Oficial, alesii judetului pregateau o hotarare de consiliu ce muta o gramada de bani din vistieria publica in cea a unei societati proprii, in fapt, o afacere de familie. Toata tarasenia a fost posibila printr-o exceptie prevazuta de legea mai sus-numita, care permite incredintarea directa a unor lucrari, deci, "la discretie", fara nici un fel de licitatie. O exceptie devenita perfect legala si care desfiinteaza Ordonanta 34 cu privire la achizitiile publice. In acest fel, functionarii judetului, aflati in "ingrata" situatie de arbitri si de jucatori pe banii publici, tocmai si-au aprobat niste sanatoase foloase materiale. Sa mai precizam ca printr-o alta exceptie, de aceasta data de la Legea functionarilor publici, unii dintre angajatii CJ Sibiu duc bani acasa si din indemnizatiile oferite de aceeasi societate - in calitatea lor de membri ai Consiliului de Administratie. Sa tot fii functionar public!  "LA TREI FUMURI". Legea 51 se ocupa cu relatia dintre administratia publica, "operatorii" de servicii publice si beneficiarii de drept ai acestora - contribuabilii. Numai ca legea are si o alta interpretare si o utilitate pe care consilierii de pe Cibin au asteptat-o indelung.  Sa explicam. Drumuri si poduri SA Sibiu - cu sediul pe Calea Gusteritei, "La Trei Fumuri", cum ii zic localnicii - este o societate comerciala a Consiliului Judetean, care a aparut in urma reorganizarii regiei de profil. Societatea a cunoscut exact aceeasi evolutie economica spectaculoasa ca mai toti "pruncii" hraniti cu bani publici si administrati tot de "finantatori" (printre administratori se numara seful Directiei Economice a CJ, Stoica Ioan, secretarul general al CJ Polefka Ioan, seful de serviciu Benga Virgil si alti functionari "ai statului"): si-a redus personalul cu timpul si a avut rezultate financiare negative, in conditiile in care beneficia de un adevarat monopol - concesiunea lucrarilor de drumuri din tot judetul. Situatia asta s-a intins vreo sapte ani, iar afaceristii locali asteptau nerabdatori sa se inscrie la licitatiile pentru drumuri dupa expirarea acestui monopol (chiar cu o prelungire operata de CJ, contractul de cesiune inceta la 30 noiembrie anul trecut). Convinsi ca noua legislatie a achizitiilor publice le va da dreptul sa demonstreze ca ei pot lucra pe bani mai putini si mult mai bine, acestia au aplaudat cand CJ a publicat un anunt de intentie cu privire la scoaterea la licitatie a unui drum de pe lunga lista judeteana.  Situatia a fost insa tergiversata asa vreo cinci luni, perioada in care Drumuri si Poduri a lucrat printr-un "act aditional" la un contrat care a incetat de drept, deci un document ilegal. Motivul tergiversarii (in fapt, este vorba de o incalcare grosolana a legii) avea sa fie devoalat curand: taman in ziua in care Legea 51 vedea lumina tiparului, consilierii faceau un raport de fundamentare a unei hotarari prin care atribuiau drumurile judetene aceleiasi societati - pentru ca aceasta lege prevedea exact posibilitatea atribuirii unor astfel de lucrari catre societati apartinand autoritatilor locale. Comentariile sunt de prisos.   LA MEDIAS, ACEEASI MARIE, CU ALTA PALARIE


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.