Nou-infiintata Companie Nationala de Aeroporturi Bucuresti, rezultata in urma fuzionarii Aeroporturilor Baneasa cu Henri Coanda, va fi scoasa la privatizare. Nu inainte de reevaluarea terenurilor celor doua societati.  Procedurile pentru privatizarea Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti (CNAB), rezultata in urma fuziunii Aeroporturilor din Baneasa si Otopeni, vor fi initiate dupa data de 10 iunie, adica la o luna dupa ce compania devine operationala. "Actionarii celor doua aeroporturi au hotarat astazi (luni - n.r.) sa aprobe fuziunea dintre cele doua societati. Intentia mea este de a privatiza noua companie. Acum sunt in faza finalizarii procedurilor de fuziune, stabilirea echipei manageriale, urmand ca ulterior, in maximum o luna dupa finalizarea acestor etape, sa demaram procedurile de privatizare", a spus Ludovic Orban, ministrul Transporturilor.  Statul detine 80% din actiunile CNAB, iar Fondul Proprietatea detine 20%. Compania va putea fi privatizata in conditiile legii, statul pastrand pachetul majoritar de actiuni. In plus, o parte din actiunile companiei vor fi listate la bursa. In prezent, capitalul social al CNAB este de 143,7 milioane lei (42,2 milioane euro). Dupa fuziune va exista o reorganizare a zborurilor in vederea eficientizarii activitatii, insa taxele aeroportuare nu se vor modifica. "Deocamdata nu intentionam sa umblam la tarifele aeroportuare. In timp va fi elaborat un proiect de strategie", a spus Ludovic Orban.  CONCURENTA. "Un dezavantaj pana acum a fost concurenta neloiala facuta de Aeroportul Baneasa, Aeroportului Otopeni", a explicat Alexandros Galiatatos, secretar de stat in cadrul Ministerului Transporturilor. "Nu era normal ca intr-o capitala sa existe doua aeroporturi, care sa se afle in concurenta", a declarat Orban. Potrivit ministrului, dupa fuziune va fi declansata o procedura de reevaluare a patrimoniului, in vederea majorarii capitalului social al noii companii. "In urma reevaluarii, valoarea actiunilor detinute de Fondul Proprietatea va creste corespunzator", a explicat Orban. Terenul aferent Aeroportului Baneasa a fost evaluat, la data de 30 septembrie 2006, la 10 euro pe metrul patrat, in conditiile in care pretul pietei este de 100 de ori mai mare. "Evaluarea a fost facuta conform normelor in vigoare la acea data. Chiar vorbeam cu ministrul Orban ca evaluarea se putea face foarte usor si la un euro. Conteaza numarul actiunilor, nu valoarea", a spus Alexandros Galiatatos.