După ce "județul" (adică judecata) Curții Constituționale (CC) s-a pogorat pe grumazul ars de soarele marin al marilor speranțe prezidențiale, dand un aviz consultativ ce nu vedea "drept grave" faptele lui Băsescu de incălcare a Constituției, marinarul constituțional s-a simțit indreptățit să amenințe Parlamentul cu demisia "in maximum 5 minute
de la votul" de suspendare! Dar Marele Carmaci nu a demisionat după vot!

Ca și cum nu s-ar fi intamplat nimic, Băieții și Fetele de la CC nu au așteptat nici o secundă, după program, documentația cu privire la suspendarea președintelui, documentație a cărei corectitudine aveau obligația să o evalueze pentru constatarea interimatului, după suspendare. Mai mult, au inchis ușa in nasul Parlamentului, "organul reprezentativ suprem al poporului roman și unica autoritate legiuitoare a țării" (conform art. 61 din Constituție), făcand imposibilă primirea documentelor! Președintele, in carcasa sa de cadavru politic, resuscitat pentru incă două zile de "imparțialitatea" CC, s-a zbuciumat cat a putut, prin Piața Universității, in căutarea procentelor pierdute din increderea populației. Le-a găsit, dar erau expirate!

E tot ce a putut să facă pentru el CC! Sigur, a mai făcut și altele. De pildă, in avizul consultativ, referindu-se la imputările aduse de autorii dosarului suspendării, in domeniul politicii externe, CC a concluzionat, absolvindu-l "tehnic" pe președinte de eventualele incălcări al Constituției:

"Curtea reține și in acest caz că nu este vorba de acte de decizie ale președintelui, ci de opinii politice fără efecte in relațiile internaționale ale Romaniei, care se intemeiază pe convenții, tratate și alte categorii de ințelegeri, intru totul respectate de țara noastră". Adică, "opiniile politice" ale președintelui nu au "efecte in relațiile internaționale"? Păi, Convenția de la Viena cu privire la Dreptul Tratatelor precizează la articolul 7 că "șeful statului, șeful guvernului sau ministrul de Externe" pot "reprezenta Statul" fără să fie nevoie a prezenta un mandat!

Citeste si:

Așadar, președintele angajează Romania, orice ar spune, fără sa aibă nevoie de mandat de la nimeni! Opinia lui poate deveni text de instrument juridic internațional, dacă vrea el! Orice student in Drept Internațional public poate afla din manualul lui Robert M. MacLean (Public International Law, London, 1992, p. 18) că: "Declarațiile și pozițiile unilaterale cu privire la drepturi legale și datorii referitore la o situație factuală pot crea obligații legale valide. Dacă un stat manifestă intenția de a se angaja legal că va intreprinde o anume acțiune, printr-o declarație unilaterală, acea intenție poate conferi caracterul unei obligații legale".

Or, conform Convenției de la Viena și Constituției noastre, Romania este reprezentată, pe plan internațional, de șeful statului, fără ca acesta să aibă nevoie de mandat! Atunci, cum Dumnezeu "opiniile politice" ale președintelui nu au "efecte in relațiile internaționale"?

Acuzați că au fost șantajați/șantajate cu dosare de securitate, Băieții și Fetele de la CC au dat un comunicat, la 18 aprilie, in care ziceau: "În legătură cu acuzațiile aduse judecătorilor Curții Constituționale, Curtea precizează, pentru corecta informare a opiniei publice, că asupra nici unuia dintre membrii săi nu s-au exercitat presiuni (...)."

Eu ii cred! Dacă i-ar fi "presat" inteligența, poate și-ar fi dat seama că ar fi putut anula impresia altor "presiuni" stand o oră in plus la birou...