Fondurile pentru realizarea Autostrăzii Bechtel vor fi suplimentate cu
83,3 milioane de euro de la stat, pentru a se evita oprirea lucrărilor.

Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, cere Guvernului suplimentarea cu 278,2 milioane lei (83,3 milioane euro) a fondurilor pentru derularea lucrărilor la Autostrada Brașov – Borș, conform unui proiect de ordonanță de urgență. Ministrul spune că fondurile aprobate prin Legea 486/2006 a bugetului pe 2007 pentru Autostrada Brașov – Borș din sursa "intrări de credite externe" nu pot fi asigurate in timp util pentru execuția lucrărilor prevăzute in graficele de execuție, derulate de compania americană Bechtel și, ca urmare, nu sunt suficiente pentru realizarea termenelor contractuale. Redistribuirea de fonduri va fi operată prin amendarea Legii bugetului de stat pe 2007, in sensul reducerii cu 278,2 milioane lei a fondurilor aferente sursei "intrări credite externe" și suplimentării cu aceeași sumă a banilor alocați de la bugetul de stat. Unul din obiectivele prioritare ale noului ministru de la Transporturi este accelerarea investițiilor in modernizarea infrastructurii de transport rutier și feroviar, domeniu in care Romania este in mare intarziere față de alte state europene. Autostrada Transilvania va avea patru benzi, cu o lungime de 415 kilometri, ce pornește din centrul Romaniei, de la nord-vest de Brașov, ajungand la Oradea, la granița cu Ungaria.

PROBLEME.La intalnirea de miercuri cu reprezentanții companiei americane Bechtel, Mihai Grecu, directorul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR), s-a familiarizat cu principalele probleme legate de realizarea Autostrăzii Brașov – Borș. "La Autostrada Transilvania sunt probleme legate de exproprieri și de relocarea utilităților, adică mutarea stalpilor de inaltă tensiune și a conductelor de alimentare cu apă și gaze. În plus, autoritățile nu se ințeleg cum, cand și cine trebuie să realizeze defrișările. Problemele sunt minore, insă implică foarte multe instituții ale statului, care nu prea se ințeleg", a explicat Mihai Grecu. Acesta a mai spus că tronsonul Turda – Gilău, care reprezintă ocolirea Clujului, poate fi finalizat anul viitor, deși, conform contractului inițial din 2003, termenul de finalizare a acestui tronson era sfarșitul anului 2009. "Tronsonul Turda – Gilău poate fi terminat in 2008, fizic vorbind, dacă se alocă fondurile necesare", a declarat Mihai Grecu.

LUCRĂRI ÎNTRERUPTE DE POLITIC