Problema incălzirii globale este din ce in ce mai abordată de media din toate țările. Din dorința de a trage un semnal de alarmă sau chiar a face ceva pentru rezolvarea acestei probleme, televiziunile abordează subiecte "ecologice" la ore de maximă audiență.

Acest subiect a fost primul pe lista participanților la Targul anual internațional de programe de televiziune de la Cannes.

SEMNALE. Potrivit AFP, Jo Fox, purtătoarea de cuvant a Agenției Britanice pentru mediu, afirmă că in ultimul timp numărul emisiunilor cu subiecte "verzi" a crescut. Astfel de subiecte au fost tratate recent in filme documentare care au atras audiențe uriașe. De altfel, filmul "Un adevăr incomod" al vicepreședintelui SUA Al Gore a obținut Oscarul anul acesta, iar documentarul "Schimbări climatice: Marea Britanie sub amenințare", difuzat in ianuarie, a avut o audiență de 4,8 milioane de telespectatori. Specialiștii reuniți in Franța cred că televiziunea trebuie să depășească unele bariere și să difuzeze și unele programe de divertisment pentru a convinge publicul că problema incălzirii globale trebuie rezolvată cat mai repede. Lanțul american Sundance Channel, al cărui cofondator este actorul și regizorul Robert Redford, lansează in această săptămană un serial, "The Green" (Verdele).

CONCEPT NOU. Johan Tuyaerts, care conduce societatea belgiană de producție Sultan Sushi, afirmă că se bazează pe formatele care spun ceva despre mediu intr-un mod mai distractiv, și nu moralist. El a lansat deja o emisiune ("Tensiuni incinse"), in care o familie normală trebuie să-și reducă la jumătate consumul de electricitate. Pe internet a apărut un nou lanț de programe "verzi", green.tv, dezvoltat prin Programul ONU pentru mediu. Green.tv găzduiește filmulețe făcute de cei care accesează site-ul cu subiecte ecologice.