Publicitatea pe internet crește de șase ori mai repede decat in cazul celorlalte medii și va atrage aproape 9% din investițiile din domeniu in 2009.

Internetul va inregistra pană in 2009 o creștere de șase ori mai mare decat a mijloacelor media tradiționale, mărindu-și cota de piață in domeniul publicității de la 5,8% in 2006, la 8,7% in 2009, potrivit unui studiu ZenithOptimedia. Cheltuielile mondiale din publicitate vor crește anul acesta cu 5,2%, iar in 2008 creșterea va fi cu 6,2% datorită Olimpiadei, alegerilor și fotbalului.

Publicitatea pe internet va cunoaște insă o creștere cu 28,2% in 2007. Cea mai mare piață din acest domeniu se află in Marea Britanie, unde netul va atrage anul acesta 16,6% din cheltuielile din publicitate și va atrage 22,6% in 2009. Pană in 2008, acest mediu se va dovedi mai atractiv pentru publicitate decat radioul.

ROMĂNIA. În topul țărilor cu cea mai rapidă dezvoltare a pieței publicității, Romania ocupă locul 4, cu o creștere de 160,4% in 2009, față de 2005. Toate statele prezente in ierarhie fac parte din Orientul Mijlociu și Europa Centrală și de Sud-Est.
Potrivit directorului general Neogen, Călin Fusu, bugetele pentru online sunt in Romania in jurul cifrei de 2% din bugetul total alocat campaniilor de promovare și pot ajunge in anumite cazuri și la 10%. Doru Panaitescu, director New Media, ne-a declarat că "bugetele de Internet nu depășesc 3%-5% la advertiserii cu o largă deschidere și scad pană la sub 0,1% la marea masă a advertiserilor". Cei mai importanți cumpărători de publicitate online in 2006, au fost, potrivit New Media, Romtelecom, Vodafone, Orange, HP.