Toaletele cu care sunt inzestrate trenurile „ultimul racnet” din Regatul Unit, sunt in curs de reamenajare din cauza „defectiunilor cauzate de vitezele foarte mari”. Intretinerea grupurilor sanitare in trenurile de tip “Pendolino”, este serios ingreunata de efectul produs de vibratiile inregistrate la vitezele de peste 200 km/h, atinse de garniturile respective. Compania „Virgin Trains” sustine ca scurgerile deloc frumos mirositoare au avut drept rezultat nenumarate reclamatii venite din partea calatorilor. De asemenea, pasagerii s-au plans ca si usile, care are trebui sa stea inchise atunci cand toaleta este ocupata, pot fi deschise foarte usor, spre groaza celor aflati in interiorul cabinelor. Mai mult decat atat, de multe ori a fost nevoie de interventia tehnicienilor pentru a scoate oamenii blocati inauntru, au declarat (dand dovada de fair-play), unii dintre angajatii companiei.

INSTRUCTIUNI DE FOLOSIRE. Pe de alta parte, David Ewart, purtatorul de cuvant al companiei britanice a declarat ca toate aceste probleme apar datorita...pasagerilor! ”Este un buton care inchide usa si un altul, cu o cheie desenata pe el, care incuie practic usa si o blocheaza”, a precizat el. ”Este foarte limpede ce trebuie sa faci. Avem pana si semne in Braille”, a mai adaugat Ewart. Salariatii observatorului de transport „Passenger Focus”, sustin insa ca firma Virgin ar trebui sa fie mai explicita la capitolul instructiuni de folosire: ”punerea la dispozitie a unor toalete curate si placute nu a fost indeplinita in cazul trenurilor Pendolino si pasagerii s-au plans de asta”. Realizarea unei noi instalatii ar trebui sa raspunda tuturor problemelor ridicate de calatori. Compania „Passenger Focus” supravegheaza anual 1500 de calatori care folosesc traseul Londra -Glasgow si a constatat ca doar 52% din pasageri sunt multumiti de starea toaletelor.
In ceea ce priveste „mireasma” acuzata de victime, expertii din domeniu spun ca toaletele de pe „Pendolino”, de tipul celor din avioane care colecteaza in rezervoare dejectiile in loc sa le arunce pe sine (dupa modelul vechi), au fost instalate fara sa se tina cont de evidentele diferente dintre transportul feroviar si cel aerian.