Google Inc. a anuntat ca va plati 3,1 miliarde dolari pentru firma de publicitate online DoubleClick Inc, cea mai costisitoare achizitie a grupului specializat in cautari pe internet care inceraca astfel sa se extinda pe o piata publicitara dominata
Google Inc. a anuntat ca va plati 3,1 miliarde dolari pentru firma de publicitate online DoubleClick Inc, cea mai costisitoare achizitie a grupului specializat in cautari pe internet care inceraca astfel sa se extinda pe o piata publicitara dominata de Yahoo Inc., relateaza Reuters.
Gigantul informational a depasit grupurile rivale Microsoft Corp. si Yahoo in stadiile finale ale licitatiei, au precizat surse familiare cu aceasta afacere.
Suma finala reprezinta un castig imens pentru fondul privat de investitii din San Francisco, Hellman & Friedman, care este actionarul majoritar al grupului DoubleClick, pentru care a platit in urma cu 21 de luni suma de 335 milioane dolari, a afirmat o alta sursa.
Aceasta achizitie majoreaza pozitia ocupata de Google pe piata publicitatii online, ce contabilizeaza jumatate din marketingul online. Pana in acest moment, aceasta piata a fost dominata de Yahoo Inc.
"Odata cu aceasta tranzactie, Google va deveni lider absolut al pietei", a declarat un analist al grupului Forrester Research, Shar VanBoskirk.
Tranzactia, incheiata in numerar, vine la doar sase luni dupa ce Google a achizitionat site-ului de gazduire online a fisierelor video YouTube, pentru suma de 1,65 miliarde dolari, tranzactie urmand a fi finalizata pana la sfarsitul anului, dupa ce va primi acceptul organelor de reglementare ale pietei.
Anumiti analisti sunt de parere ca Google a platit un pret mult prea mare pentru DoubleClick, insa analistul RBC Capital Markets, Jordan Rohan, a declarat ca aceasta tranzactie a fost strategica pentru Google, care nu isi permitea ca aceasta firma sa fie preluata de Microsoft.
Aceasta preluare vine pe fondul extinderii influentei Yahoo pe piata publicitatii online, care a semnat in cursul acestei saptamani un acord publicitar cu conglomeratul media Viacom.
in urma cu doua luni, Yahoo a semnat un contrcat si cu NBC Universal privind extinderea unui parteneriat publicitar cu iVillage, urmand a promova toate proprietatile online detinute de Viacom.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.