Infrastructură feroviară la nivel UE, autostrăzi construite in viteză, privatizarea CFR Marfă și personal puțin și eficient la CNADNR și la CFR Infrastructură, sunt doar cateva din prioritățile noului ministru al Transporturilor.

Ludovic Orban, al treilea ministru al Transporturilor din ultimii doi ani, a anunțat ieri, in prima conferință de presă susținută din acestă funcție, că vrea să facă tot ce nu au făcut predecesorii lui.

MOȘTENIREA DOBRE. Ca un ministru care și-a făcut temele, Orban a găsit și explicații pentru problemele din transporturi. "Indiferent de oamenii numiți in funcții de administrare in cadrul ministerului, răspunderea pentru modul in care se derulează proiectele aparține ministrului. Majoritatea intarzierilor provin din mandatul fostului ministru Dobre, care practic a blocat transporturile in Romania", a declarat Ludovic Orban. Printre intarzierile menționate de minsitru se numără nefinalizarea divizării CFR Călători, intarzierile din procedura de privatizare a CFR
Marfă, precum și intarzieri in domeniul rutier, atat in programele de preaderare, cat și in cele cu Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare sau Banca Mondială. În ceea ce privește aeroporturile, procesul de fuziune dintre Otopeni și Băneasa trebuie impulsionat.

Citeste si:

rban a cerut accelerarea lucrărilor de construcție de autostrăzi, susținand că Romania are nevoie de infrastructură pentru a susține creșterea economică.

DRUM EXPRESS. Săptămana viitoare, Ministerul Transporturilor (MT) va iniția procedurile pentru derularea unui proiect de investiții in valoare de 1,2 miliarde de euro, care vizează amenajarea unor drumuri rapide și express pe anumite tronsoane, ca soluție intermediară intre autostrăzi și drumuri naționale. "Există soluții tehnice intermediare pentru infrastructura rutieră, așa numitele «drumuri express». Pentru inceput ne-am gandit la patru axe, in total de 380 de kilometri, proiectul urmand să fie finalizat intr-un an și trei luni, iar execuția propriu-zisă va incepe in termen de doi ani", a declarat Mihai Grecu, directorul general al CNADNR. Drumurile naționale care vor fi transformate in șosele rapide sunt Arad ­ Oradea, Turda ­ Sebeș, Pitești ­ Craiova, respectiv Tetea ­ Satu-Mare ­ Baia Mare.