Proprietarii centrului comercial, familia Adamescu, vor investi 100 de milioane de euro in extinderea cu 80.000 de metri patrati a spatiului de inchiriat.

Carmen si Dan Adamescu, proprietarii magazinului Unirea, intentioneaza sa investeasca sume importante in dublarea capacitatii spatiului comercial. Suma necesara investitiei se ridica la aproximativ 100 de milioane de euro si va proveni din credite bancare. Investitia se afla deocamdata in faza de proiect, iar constructia efectiva va incepe in urmatoarele sase luni. „Arhitectii nostri lucreaza in prezent la planurile de extindere. Nu stim inca daca noile spatii vor fi in curtea interioara sau daca vom mai construi opt etaje peste cele existente. Vom incepe constructia dupa ce vom termina lucrarile de proiectare, care vor dura cam sase luni", a declarat pentru MEDIAFAX Carmen Adamescu. Numarul chiriasilor ar urma sa creasca si el de la aproximativ 220 citi sint in prezent la cel putin 320. Unele dintre firme sint deja pe lista de asteptare pentru eliberarea unui spatiu in incinta Unirea Shopping Center.

Patru milioane de euro lunar, in plus

Pretul actual de inchiriere a unui spatiu comercial in magazinul Unirea este de aproximativ 50 de euro pe metru patrat. O data cu dublarea capacitatii, suprafata totala va creste cu 80.000 de metri patrati.

In aceste conditii, extinderea ar putea aduce proprietarilor magazinului aproximativ 4 milioane de euro in plus, in fiecare luna. Cifra de afaceri a centrului comercial Unirea Shopping Center s-a ridicat la circa 17,5 milioane de euro anul trecut, cu peste 3,2 milioane de euro mai mult decit in 2005.

Familia Adamescu mai detine si doua cladiri de birouri in Bucuresti, Modern si CBC, iar de anul trecut este proprietara hotelului de cinci stele Rex, din Mamaia, pe care l-a cumparat cu aproximativ 10 milioane de euro. De asemenea, Dan Adamescu controleaza pachetul majoritar de actiuni al societatii de asigurari Astra.

Cel mai mare centru comercial In momentul de fata, Unirea Shopping Center „se bate" cu alte patru centre comerciale. Dupa finalizarea lucrarilor de extindere a magazinului din centrul Capitalei, Unirea va fi insa cel mai mare centru comercial din Bucuresti. Aceasta daca luam in considerare numai magazinele date deja in folosinta. Este vorba de mall-urile care au inceput sa se dezvolte incepind cu 1999. Astfel, primul mall din Romania, cel din Vitan, a ajuns de curind la o suprafata de 99.000 mp, dupa ce de curind se va da in folosinta partea extinsa a centrului ce se intinde pe 9.000 mp. Un alt puternic competitor al magazinului Unirea este si mall-ul din bulevardul Timisoara. Plaza Romania, inaugurat in urma cu aproximativ trei ani, are o suprafata comerciala de 104.000 mp, in vreme ce mai noul City Mall se intinde pe 38.000 mp. Pe viitor insa, numarul centrelor comerciale tip mall va creste semnificativ. Potrivit reprezentantilor companiei de consultanta DTZ Echinox, in urmatorii trei ani vor fi date in folosinta cel putin zece centre comerciale de tip mall in Bucuresti.