In decembrie expira interdictia de a nu detine o publicatie sportiva timp de cinci ani, impusa de Ringier la cumpararea „ProSport".

Anul viitor ar putea aduce inca un ziar de sport pe piata publicatiilor de profil din Romania, ocupata in prezent de trei publicatii – „Gazeta Sporturilor", „ProSport" si „Sport Total". Potrivit blogului redactorului-sef al „Gazetei Sporturilor", Catalin Tolontan, seful grupului Pro, Adrian Sirbu, se gindeste sa reintre pe piata publicatiilor sportive, dupa ce, in decembrie 2002, a vindut ziarul „ProSport" Trustului Ringier. La momentul tranzactiei, intre cele doua parti a intervenit o clauza, prin care Adrian Sirbu era impiedicat sa mai detina vreun ziar de sport timp de cinci ani, perioada care expira la finalul acestui an. Oficial, reprezentantii PRO TV infirma lansarea unei noi publicatii, sustinind ca isi canalizeaza toate resursele asupra postului de televiziune de profil. Neoficial insa, anagajatii din trust sustin ca exista un proiect mai vechi, realizabil fie prin cumpararea cotidianului „Sport Total", fie prin construirea unui nou brand, apropiat de cel al postului tv.

Nisa cu profituri

Presa de sport reprezinta o afacere de succes inclusiv pentru Sirbu, al carui post tv dedicat, TV Sport, a avut anul trecut un profit de aproximativ un milion de dolari, in conditiile in care pe piata mai sint alte cinci televiziuni de sport - Telesport, Eurosport 1, Eurosport 2, Sport-klub, Sport 1 TV. In plus, si posturile care nu fac parte din aceasta nisa au scos bani frumosi din sport, cel mai bun exemplu fiind chiar PRO TV, care a fost lider de audienta cu meciurile din Liga Campionilor in care a evoluat Steaua, numai la meciul cu Real Madrid, urmarit de 4,3 milioane de microbisti, 30 de secunde de publicitate fiind vindute cu 10.000 de euro, cistigurile fiind cu peste 60% mai mari decit in mod obisnuit.

Performanta la tiraje

Pe piata de print, principalele „rivale" „ProSport" si „Gazeta Sporturilor" merg aproape cap la cap, cu tiraje brute de peste 100.000 de exemplare, cu 20-30.000 de exemplare mai mult decit „generalistele" aflate in fruntea topului, „Jurnalul National" sau „Evenimentul zilei". „Sport Total" are insa mai putin de 10.000 de exemplare pe zi.

De asemenea, site-urile ziarelor de sport sint lidere de audienta, fiind astfel o oportunitate pentru atragerea publicitatii online. Conform trafic.ro, site-urile www.gsp.ro si www.prosport.ro sint lideri la categoria mass-media, cu circa 500.000 de vizitatori.