Introducerea obligatorie in continutul de motorina a 2% biodiesel, asa cum prevad normele europene, se prezinta cu avantaje de cost, dar cu dezavantaje de performanta.

Potrivit directivelor Uniunii Europene, Romania es


Introducerea obligatorie in continutul de motorina a 2% biodiesel, asa cum prevad normele europene, se prezinta cu avantaje de cost, dar cu dezavantaje de performanta.

Potrivit directivelor Uniunii Europene, Romania este obligata ca de la 1 iulie motorina sa includa cel putin 2% biodiesel, urmind ca pina in 2010 acest indice sa urce la 5-6%.

Pretul pentru un litru de combustibil ecologic s-ar putea plasa la 40-50 de eurocenti.

Principalele motive invocate de UE au fost reducerea dependentei fata de carburantii clasici si scaderea emisiilor de gaze poluante de la automobile. Biodieselul reduce cu aproape 90% emisiile de dioxid de carbon si cu 98% pe cele de sulf.

Combustibilii vegetali sau regenerabili, cum e cazul biodieselului, bioetanolului si al altor biocombustibili, sint carburanti alternativi pentru motorina si se produc prin esterificarea uleiului din plante. Biodieselul este produs din resurse regenerabile, precum rapita, floarea-soarelui sau porumb.

Ultima generatie

Aceste tipuri de carburanti pot fi folosite in special in cazul propulsoarelor diesel de ultima generatie.

"Conform specificatiilor constructorului, poate fi utilizat combustibil biodiesel doar pe autovehicule special pregatite de fabricant. Pentru a verifica daca autovehiculul dumneavoastra se incadreaza in aceste norme, trebuie verificate informatiile din cartea de service sau trebuie contactat cel mai apropiat service autorizat al marcii", a declarat Alexandru Seremet, Executive PR in cadrul Porsche Romania.

Adaptarea motoarelor diesel pentru functionarea cu biocombustibil consta in montarea unor dispozitive aditionale care vor asigura conditiile de curgere pentru uleiurile vegetale intr-un mod similar motorinei. Pentru ca viscozitatea uleiului vegetal este de zece ori mai mare decit a motorinei, procesul de functionare se realizeaza cu ajutorul unui convertor.

Revizii mai dese?

In functie de calitatea biocombustibililor folositi, perioada de efectuare a reviziilor la service poate ramine la fel ca in cazul utilizarii motorinei sau se poate chiar injumatati.

"Pentru buna functionare a automobilului cu biodiesel, calitatea combustibilului este foarte importanta. In cazul unui combustibil care respecta parametrii de functionare nu vor aparea modificari ale programului de revizii ale automobilului", a spus Seremet.

Performante mai mici

Cresterea concentratiei de biodiesel se va traduce prin diminuarea performantelor de rulare ale masinilor. Un alt dezavantaj il va constitui consumul marit de biocombustibil fata de consumul raportat in cazul folosirii motorinei.

In plus, carburantii ecologici isi arata limitele de functionare, intrucit nu pot fi utilizati la temperaturi mai mici de -10 grade Celsius. In prezent, companiile petroliere au dezvoltat carburanti care pot functiona chiar si la temperaturi de -30 de grade Celsius.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.