Spedition UMB, Pa&Co si Euroconstruct au pierdut licitatia pentru Bucuresti - Moara Vlasiei.

Cauza este pretul mare solicitat de consortiu, respectiv 206 milioane de euro, inclusiv TVA. Romanii s-au clasat pe locul cinci din cei sapte participanti. Lupta strinsa s-a dat intre consortiul cistigator Pizzaroti-Tirena Scavi, care a solicitat 179 de milioane de euro, firma franceza Colas (186 de milioane de euro) si firma elena Aktor, care a cerut 193 de milioane de euro. „Dupa evaluarea tehnica au ramas ofertele firmelor Colas, Pizzaroti si Aktor, iar la cea financiara s-au luat in calcul ofertele Pizzaroti si Aktor", ne-a declarat un oficial al companiei de autostrazi.

Incredibil de putin

Pretul solicitat de italieni este incredibil de mic pentru o autostrada care, pe jumatate, are sase benzi si pentru a carei realizare va trebui mutata din reteaua densa de utilitati din nord-estul Capitalei. Unii participanti spun ca italienii ori au ales solutii tehnice ieftine, ori spera la plati ulterioare suplimentare. „Sintem curiosi sa vedem daca in contractul acestora sint prevazute plati suplimentare ulterioare", a declarat unul dintre participantii la licitatie. Acesta ne-a declarat ca oferta firmei pe care a reprezentat-o a inclus o rata mica a profitului, de 5-7%, si chiar asa firma lui s-a situat in a doua parte a clasamentului. Exista si posibilitatea ca firmele italiene sa fi ales solutii ieftine, cum ar fi poduri metalice in locul celor de beton, primele costind de doua ori mai putin, spune acesta. Marti, cistigatorul Pizzaroti va fi anuntat oficial. Firma are intirzieri importante la una dintre putinele lucrari pe care le are in Romania, respectiv modernizarea unui drum national in zona Olteniei.

Orban nu vrea politie politica

Noul ministru al Transporturilor vrea ca lucrurile sa mearga in domeniul infrastructurii si este mai putin interesat de politia politica. Cu toate acestea, Orban asteapta sa primeasca raportul Corpului de Control al Guvernului privitor la contractul semnat cu romanii pentru autostrada Moara Vlasiei - Ploiesti. „Daca acesta e legal si constructorii vor sa munceasca contractual, va fi continuat", a spus ieri ministrul.