In baza acestui protocol, specialistii romani in domeniul Protectiei Consumatorilor vor putea beneficia de stagii de pregatire in Statele Unite si expertiza din partea colegilor americani urmarindu-se identificarea celor mai bune tehnici de monitorizare in special in domeniul publicitatii inselatoare si al practicilor comerciale ce incalca drepturile consumatorilor.
"Am cerut sprijinul Comisiei Federale de Comert (Federal Trade Commission) sa ne ajute sa punem pe picioare serviciul de Call Center, intrucat cel din SUA functioneaza de mai bine de zece ani, avand in prezent aproximativ 15 mii de apeluri saptamanal", a declarat presedintele ANPC, Marian Zlotea.
Potrivit lui Deborah Majoras, comunicarea si comertul prin Internet sunt intr-o continua dezvoltare, iar consumatorii nu se mai limiteaza sa utilizeze instrumentele specifice internetului doar in tara lor de origine.
"Desigur sunt avantaje enorme atat pentru consumatori cat si pentru comert, insa acest lucru inseamna posibilitati extinse de frauda pentru infractori astfel incat un consumator din Asia de Sud-Est poate frauda usor un consumator din Romania, asa cum unul din Canada poate face la fel cu un consumator din SUA", a mai spus Deborah Majoras.
"Trebuie sa monitorizam impreuna acest fenomen de frauda pe internet, sa formam o echipa de specialisti in cadrul ANPC care sa vina in intampinarea acestor probleme", a precizat Zlotea.
"Aplicarea legii nu este suficienta, noi ne orientam si spre educarea consumatorilor impotriva acestor infractiuni si beneficiem din plin de sprijinul companiilor private de IT s care intervin in cazul in care intervine o problema", a adaugat Deborah Majoras.
Masurile recomandate de presedintele Federal Trade Commission - SUA se refera la faptul ca toti consumatorii trebuie sa fie educati astfel incat sa-si ia toate masurile de siguranta in momentul in care utilizeaza internentul.