Pe fondul pierderii constante de cititori mai multe cotidiene prestigioase americane se afla in dificultate. "Philadelphia Inquirer" a anuntat ca va reduce 68 de locuri de munca (aproximativ 17% din totalul jurnalistilor sai), "The Boston Globe" va i
Pe fondul pierderii constante de cititori mai multe cotidiene prestigioase americane se afla in dificultate. "Philadelphia Inquirer" a anuntat ca va reduce 68 de locuri de munca (aproximativ 17% din totalul jurnalistilor sai), "The Boston Globe" va inchide trei dintre birourile sale din strainatate, iar grupul de presa Tribune, care editeaza, printre altele, "Los Angeles Times", "Chicago Tribune" si "Newsday", cauta un investitor care sa-l salveze de la faliment.
Fara internet, cotidienele americane continua sa asiste la un declin al propriilor vanzari. Potrivit Newspaper Association of America, organizatie internationala ce reprezinta industria de presa scrisa, pentru perioada aprilie - septembrie 2006 vanzarile cotidienelor americane au scazut, in medie, cu 2,8% fata de media anuala si au inregistrat chiar scaderi de 8% pentru aceeasi perioada, cum este cazul publicatiei "Los Angeles Times".
In ultima perioada, comenteaza AFP, ziarele americane au inceput sa ia mult mai in serios internetul si sa mizeze mai mult pe editiile lor online. Ele raman in continuare cele mai mari furnizoare de informatie si pe internet, potrivit raportului "Starea mass-media in anul 2007" realizat de organismul de cercetare a presei Project for Excellence in Journalism (PEJ).
"Acum cinci ani nu as fi putut sa spun, cu exactitate, cine va produce informatiile din viitor: Google, Yahoo, Microsoft... Azi insa este probabil ca redactiile de ieri sa fie si redactiile de maine", a estimat directorul PEJ, Tom Rosenstiel.
Numai in anul 2006, site-urile ziarelor americane au castigat 22% mai multi cititori, ceea ce inseamna aproape 56,4 milioane de persoane, informeaza un studiu al Newspaper Association of America.
Presedintele trustului de presa The New York Times Company, Arthur Sulzberger Jr., a declarat, in luna ianuarie, ca nu stie care va fi soarta editiei tiparite a celebrei publicatii "The New York Times". "Nu stiu daca vom mai tipari ziarul peste cinci ani si nici nu-mi pasa", a declarat presedintele trustului. Afirmatia lui a stranit reactii in presa americana, motiv pentru care Arthur Sulzberger Jr. a revenit asupra declaratiei. "Eu cred sincer ca ziarele tiparite vor continua sa apara mult timp de-acum inainte. Dar trebuie sa ne pregatim si de contrariu", a afirmat, ulterior, presedintele trustului The New York Times Company.
Fiecare ziar are o strategie proprie pentru a face fata migratiei cititorilor din presa scrisa spre internet. "The Washington Post" a infiintat doua redactii distincte, una pentru editia tiparita si alta pentru cea online. In urma acestei separari, comenteaza AFP, publicatia a reusit sa ofere cititorilor un ziar cu un continut mult mai complex in varianta online decat in varianta tiparita.
"The New York Times" a combinat cele doua redactii intr-una singura pentru a oferi pe internet o replica mai performanta a editiei printate. Varianta online este centrata pe interactivitate si personalizare si cauta sa atraga cat mai mult continut video, precum inregistrari ale anunturilor de nunta si chiar "auto-necrologuri" video realizate de oameni inainte sa moara si postate pe site-ul publicatiei dupa moartea acestora.
In cazul publicatiei "Dallas Morning News" revolutia online a inceput din ianuarie 2006 cand jumatate dintre fotografi au devenit operatori video. In prezent, pe site-ul publicatiei sunt postate, zilnic, in medie, sase inregistrari video. Directorul adjunct al sectiei Foto, Chris Wilkins, crede ca in zece ani "ziarul va deveni un sub-produs al internetului".
Ceea ce continua sa framante editorii de presa este rentabilitatea, comenteaza AFP. Cu cateva exceptii, ziarele americane isi ofera informatiile de pe site-uri in mod gratuit, ceea ce afecteaza incasarile din publicitate. Chiar daca publicitatea pe internet creste (cu 31,5% in 2006, dupa Newspaper Association of America), ea reprezinta doar 5,4% din veniturile din publicitate ale editiilor tiparite.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.