Automobile Dacia a raportat in 2006 al doilea an de profit de cind e in grupul Renault, rezultatul financiar net dublindu-se fata de 2005.



 Vinzarile de Logan urca afacerile
la 1,5 miliarde de euro Cifra de afa
Automobile Dacia a raportat in 2006 al doilea an de profit de cind e in grupul Renault, rezultatul financiar net dublindu-se fata de 2005.



Vinzarile de Logan urca afacerile
la 1,5 miliarde de euro Cifra de afaceri raportata de Automobile Dacia, cel mai important constructor autohton, a crescut anul trecut cu 29% comparativ cu 2005. Afacerile Dacia au atins in 2006 nivelul-record de 1,549 miliarde de euro, dupa ce in urma cu doi ani cifra de afaceri s-a situat la nivelul de 1,199 miliarde de euro. In ceea ce priveste profitul net inregistrat pe ansamblul anului 2006, Dacia a obtinut un rezultat financiar pozitiv aproape dublu fata de cel din 2005. Profitul net dupa impozitare a fost de 100,6 milioane de euro, echivalent cu 6,5% din cifra de afaceri. Marja operationala s-a ridicat la 107,2 milioane de euro, ceea ce reprezinta 6,9% din cifra de afaceri. 2006 a fost al doilea an consecutiv in care Dacia a inregistrat profit, dupa o perioada de cinci ani de pierderi, de la preluarea companiei de catre grupul francez Renault. Activitatea centrului de export CKD (Completely Knocked Down) Logan, gestionata de catre Renault Industrie Roumanie (RIR), a generat in 2006 o cifra de afaceri de 335 de milioane de euro. Cifra de afaceri cumulata a Dacia si a RIR a totalizat 1,884 miliarde de euro, din care 45,7% reprezinta exportul, a carui valoare a fost de 861 de milioane de euro.

Record comercial

Cresterea accentuata a vinzarilor, atit pe plan intern, cit si la extern, a influentat succesul comercial al gamei Logan. Cu un total de 187.215 unitati comercializate in Romania si pe pietele internationale, Dacia a inregistrat anul trecut o crestere a vinzarilor cu 9,3% peste nivelul din anul 2005. In 2006 a realizat cel mai bun rezultat comercial din istoria sa, cu vinzari de 107.777 de masini in Romania si 79.438 de unitati la export.

In ceea ce priveste productia, aceasta a atins nivelul-record de 188.410 vehicule, din care 177.230 de unitati au fost Logan. Din momentul lansarii comerciale in septembrie 2004 si pina la 31 de-cembrie 2006, modelul Logan s-a vindut in 205.000 de unitati in Romania si alte 138.000 pe pietele externe.

In septembrie 2006, Dacia a lansat noua colectie Logan, care a inclus si o versiune superioara, Prestige, si un motor nou de 1,6 litri, 16 valve si 105 cai-putere.

In octombrie anul trecut, gama Logan s-a extins cu modelul MCV (Multi Convivial Vehicle), care, pina pe 31 decembrie 2006, a fost comercializat in 3.600 de unitati.

Investitii

In 2006, grupul Renault a realizat la Dacia investitii in valoare de 142 de milioane de euro. Alte 16 milioane de euro au fost investiti pentru constructia viitoarei uzine de cutii de viteze, a carei inaugurare este prevazuta pentru anul 2008. Totalul investitiilor realizate la Dacia din 2000 pina la sfirsitul anului 2006 se ridica la 772 de milioane de euro.

Pentru anul 2007, investitiile Renault la Dacia se vor cifra la aproximativ 200 de milioane de euro. In plus, 66 de milioane de euro vor fi investiti in viitoarea uzina de cutii de viteze.

Scade cota de piata

Pe ansamblul anului trecut, cota de piata a Dacia s-a cifrat la 37,5% din piata totala a autoturismelor noi, in scadere fata de nivelul de 43,2% inregistrat in 2005. Daca in 2005, vinzarile producatorilor locali Dacia si Daewoo au crescut cu 30,5% fata de 2004, anul trecut cei doi constructori si-au majorat vinzarile cu doar 5%. Cota de piata a Daewoo in Romania s-a restrins anul trecut la 6,3%, de la 9,5% cit detinea in 2005.

De altfel, anul 2006 a fost singurul in care vinzarile de masini noi din import au depasit nivelul celor din productia locala.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.