Avocatii au aratat la termenul de ieri, instantei, ca nu a existat un aviz special pentru cercetarea fostului premier, aviz care este prevazut de legea privind responsabilitatea ministeriala. Potrivit avocatilor, rezolutia prin care s-a dispus incepe
Avocatii au aratat la termenul de ieri, instantei, ca nu a existat un aviz special pentru cercetarea fostului premier, aviz care este prevazut de legea privind responsabilitatea ministeriala. Potrivit avocatilor, rezolutia prin care s-a dispus inceperea urmaririi penale si ordonanta de punere in miscare a actiunii penale, semnate de catre procurorii anticoruptie nu se puteau face decat cu acordul Camerei Deputatilor. Codul de procedura penala stipuleaza ca este dispusa inceperea urmaririi penale cand, din cuprinsul actului de sesizare nu exista vreun caz de impiedicare a punerii in miscare a actiunii penale. "Concret, lipsa sesizarii speciale reprezinta o cauza de impiedicare a inceperii urmaririi penale, precum si a punerii in miscare a actiunii penale, fapt ce atrage implicit nulitatea absoluta a rechizitoriului", a explicat, in fata judecatorilor instantei supreme, avocatul Gheorghe Diaconescu. De asemenea, acesta a invocat exceptia de neconstitutionalitate a unui articol de lege, care arata ca urmarirea penala si judecarea fostilor membri ai Guvernului, pentru infractiunile comise in timpul exercitarii functiei se efectueaza potrivit dreptului comun. Totodata, in acelasi articol se arata ca prevederile de ordin procedural nu se aplica fostilor membri ai Guvernului "in nici o situatie". Articolul 109 din Constitutie arata ca "numai Camera Deputatilor, Senatul si presedintele Romaniei au dreptul sa ceara urmarirea penala a membrilor Guvernului", pentru fapte comise in timpul mandatului. Avocatii au solicitat instantei supreme trimiterea catre Curtea Constitutionala a dosarului pentru a-si expune punctul de vedere asupra neconstitutionalitatii textelor invocate, cerand totodata suspendarea judecarii procesului pana la solutia Curtii. Potrivit rechizitoriului Directiei Nationale Anticoruptie (DNA), in perioada 2001-2006, folosind autoritatea si influenta rezultate din functiile politice si administrative ocupate in stat, Adrian Nastase ar fi comis mai multe infractiuni de coruptie, antrenand si alte persoane. (Andrei GHICIUSCA)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.