Dupa 2011-2012, numarul concurentilor de pe piata de retail va ajunge la cinci-sase, in urma unor achizitii. In viziunea lui Jacobo Caller Celestino, directorul general al Carrefour Romania, investitorii de pe piata de retail se vor mai extinde in Romania pina in 2011-2012. ĄDupa 2012 vom asista la o concentrare a pietei, apoi la o serie de preluari in urma carora vor ramine cinci-sase jucatori importanti, asa cum s-a intimplat si in alte tari", a declarat directorul general al Carrefour Romania. In momentul de fata insa, expansiunea hipermarketurilor este extrem de mare. Astfel, seful Carrefour estimeaza ca, in cinci ani, ponderea vinzarilor prin retelele de comert modern va ajunge la 50-60%. De asemenea, piata de retail din Romania ar putea depasi valoarea de 100 de miliarde de euro, in 2010, daca rata de crestere medie anuala, de peste 17%, va fi pastrata. La sfirsitul anului trecut, in Romania existau 236 de magazine care faceau parte din lanturi moderne de comert, 33% din totalul vinzarilor din comertul bunurilor de larg consum fiind realizate prin intermediul lor, potrivit datelor prezentate de Celestino. Pina in octombrie anul trecut, vinzarile din marile lanturi de magazine au insumat 33,5 miliarde de lei, cu 17% mai mult fata de 2005, cind valoarea acestei piete era de 28,7 miliarde de euro.