Proiectul de consultanta a fost facut in baza Ordonantei de Urgenta a Guvernului 34/2006 privind achizitiile publice, art. 122, lit. b) si c), a declarat, ieri, pentru Mediafax, purtatorul de cuvant al MAE, Corina Vintan (foto). Potrivit actului normativ, aplicarea procedurii de negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare este posibila "atunci cand, din motive tehnice, artistice sau pentru motive legate de protectia unor drepturi de exclusivitate, contractul de achizitie publica poate fi atribuit numai unui anumit operator economic", respectiv "ca o masura strict necesara, atunci cand perioadele de aplicare a licitatiei deschise, a licitatiei restranse sau a negocierii cu publicarea prealabila a unui anunt de participare nu pot fi respectate din motive de extrema urgenta, determinate de evenimente imprevizibile si care nu se datoreaza sub nici o forma unei actiuni sau inactiuni a autoritatii contractante". MAE a facut o prospectare a pietei si a identificat doua agentii cu capabilitati conforme cerintelor sale - Publicis Consulting si Gav/Scholz & Friends, detaliaza Mediafax, precizand ca printre conditii s-au numarat experienta in comunicare internationala, experienta in proiecte culturale si de imagine externe, cu precadere proiecte culturale de anvergura europeana, dar si crearea sinergiei cu campania "Normal-Sibiu", pentru valorificarea oportunitatilor deschise de aceasta. Proiectul a fost atribuit in luna octombrie, iar conceptul a fost realizat in doua luni, costul proiectului de consultanta fiind de 110.000 de euro, a precizat Vintan. Potrivit informatiilor vehiculate in presa, campania de promovare a sloganului "Romania - Fabulospirit" este estimata la trei milioane de euro. (D.E.)