Flamingo International nu mai are nici un magazin in afara tarii. Actionarii au insa planuri mari pe piata externa.

Flamingo International si-a vindut in cursul anului trecut toate magazinele din Serbia si Bulgaria catre playeri locali. „Magazinele pe care le avem deja au fost restructurate. Nu prezinta interes strategic in acest moment. Erau niste magazine mici, regula strategica fiind ori te extinzi cu toate fortele pentru a ajunge in top 3, ori mai bine vinzi", ne-a declarat Dragos Cinca (foto), actionarul majoritar al companiei. Flamingo detinea in afara tarii 15 magazine, dintre care cinci in Serbia si zece in Bulgaria.

Extindere prin preluare

Planurile de expansiune in afara granitelor a companiei nu s-au oprit insa. In afara de centrele de distributie pe care Flamingo inca le mai detine in tari precum Olanda, Bulgaria sau Serbia, board-ul companiei a pus deja ochii pe citiva playeri locali, obiectivul fiind acela de a fi unul dintre principalii actori de pe pietele vecine. „Abordarea internationala in 2007 nu este o prioritate pentru noi, la nivelul lui 2008 poate aparea insa printr-o alianta care exista deja in tara respectiva. Avem niste targeturi pe care nu le putem spune acum. Nu excludem nici posibilitatea unei investitii de tip greenfield in una dintre aceste tari ( Bulgaria si Serbia - n.red), dar o alianta este cea mai rapida si eficienta metoda", ne-a mai spus Cinca. „Know-how-ul si experienta din tarile vecine ne pot ajuta sa intram direct in pozitie de top. In mijlocul clasamentului nu era foarte interesant", a mai adaugat acesta.