Revolutia digitala ii permite acest lucru. Impactul Internetului asupra dezvoltarii afacerilor este extraordinar. Din pacate, sefii multor firme private si institutii de stat din tara noastra inca nu au constientizat avantajele mediului virtual, pref
Revolutia digitala ii permite acest lucru. Impactul Internetului asupra dezvoltarii afacerilor este extraordinar. Din pacate, sefii multor firme private si institutii de stat din tara noastra inca nu au constientizat avantajele mediului virtual, preferand sa lucreze cu tehnologii invechite.
Internetul reduce substantial costurile de comunicare si simplifica procesele de munca a companiilor si institutiilor, usurand lucrul in echipa. Totodata, Internetul ne permite accesul nelimitat la piata globala si alegerea unor noi parteneri de afaceri. Un director de marketing de la o firma romaneasca poate comunica in cinci minute cu oficialii oricarei companii din lume, la fel de simplu ca si cu un vecin sau un coleg de birou. Nu in ultimul rand, avem un acces nelimitat la resurse extrem de diverse de informatii, care ne pot ajuta in dezvoltarea firmei.
In ultimele saptamani am analizat cateva zeci de site-uri si am ajuns la concluzia ca societatile noastre comerciale nu stiu sa se promoveze, nu exploateaza la maxim potentialul lor. Adeseori, pe site-uri sunt trecute doar o scurta prezentare a companiei si cateva date de contact. Nimic despre posibilitatea cumpararii online a produselor/serviciilor oferite de acea societate, nici un comunicat de presa, nici un rezultat financiar, etc. Un potential client nu va mai intra niciodata pe un astfel de site, considerand acea firma ca fiind neserioasa, neprofesionista.
Evolutia rapida a companiilor private din tara noastra este cheia recuperarii decalajelor fata de statele Uniunii Europene, intr-o perioada cat mai scurta si garantia cresterii nivelului de trai a romanilor. Aceasta dezvoltare accelerata a firmelor se poate face numai apeland la ultimele tehnologii IT&C. Companiile care nu fac acest lucru vor avea viata grea, riscand chiar sa falimenteze. Ele nu vor putea face fata competitiei de pe piata Uniunii Europene.
Fac un apel companiilor aflate in portofoliul Ministerului Economiei si Comertului sa-si modernizeze rapid site-urile si sa demareze o campanie sustinuta de promovare virtuala a produselor si serviciilor oferite. Totodata, este foarte important pentru toate firmele si institutiile romanesti sa faca achizitii prin sistemul www.e-licitatie.ro. Avem nevoie de o transparenta cat mai mare, care sa ajute firmele la adoptarea normelor guvernantei corporatiste.
Pe langa utilizarea ineficienta a Internetului, un alt handicap in calea dezvoltarii companiilor noastre este dorinta sefilor de a controla autoritar tot ce se intampla in firma. Un sondaj recent realizat de Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania a relevat faptul ca 40% dintre managerii nostri iau decizii fara sa se consulte cu restul angajatilor. Acest lucru poate determina stagnarea afacerilor si o lipsa accentuata de incredere intre salariati si conducerea companiei. Un manager eficient este cel care reuseste sa puna in valoare fiecare angajat, fiecare director din firma sa.
Abilitatile lingvistice constituie o alta provocare pentru companiile noastre. Un studiu european a aratat ca un sfert dintre firmele de export romanesti pierd contracte din cauza barierelor lingvistice. Concluzia? Managerii romani trebuie sa investeasca urgent in pregatirea angajatilor pentru ca toti salariatii sa stapaneaca bine limba engleza si sa utilizeze eficient Internetul.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.