O scrisoare a unui ambasador si citeva interventii venite „de sus" au imblinzit restrictiile CNA referitoare la publicitate.

Specificarea procentului exact de concentrat natural de fructe, a continutului de zahar din bauturile racoritoare, a cantitatii de pasta din mezeluri si a sarii din chipsurile promovate la televizor nu au mai primit votul CNA. Scrisorile ambasadorului Olandei la Bucuresti, Jaap L. Werner, Asociatiei Europene a Advertiserilor (AEA) si ale altor diplomati au influentat decizia Consiliului.

Interventii diplomatice

„Ambasadorul Olandei ne-a trimis o scrisoare in care isi arata ingrijorarea ca am putea sa luam niste masuri nejustificate, care ar afecta anumite companii", a declarat Ralu Filip, presedintele CNA, mentionind ca Unilever si Friesland sint doua dintre companiile la care s-a referit diplomatul. Interventiile care au moderat reglementarile se datoreaza in parte reprezentantilor industriei de publicitate, care s-au opus timp de o luna. „Fiecare membru din International Advertising Association Romania (IAA) are relatiile lui. Foarte multi s-au speriat si si-au anuntat sefii, prietenii, speriati de perspectiva", presupune Filip. Flexibilitatea CNA este si urmare a ofertei IAA de a organiza o campanie de comunicare de un an, care doreste constientizarea cu privire la importanta citirii etichetelor produselor alimentare.

Cu aroma de...

„Pentru sanatatea dumneavoastra, evitati excesul de zahar, sare si grasimi", este avertismentul care va fi difuzat o data pe ora, la sfirsitul calupurilor publicitare. Procentul de concentrat de pulpa de fruct din sucuri se va mentiona doar in cazul reclamelor ilustrate cu fructe (foto) si legume. In cazul utilizarii exclusive a aromelor de fructe sau legume, se vor folosi sintagmele „cu gust de" sau „cu aroma de". Sint interzise si spoturile la alimentele pentru copii in care apar celebritati, medici sau personaje din desene animate si din basme.

Restrictii britanice la juniori Restrictii britanice la junioriw Grija pentru copii ii preocupa si pe englezi. Ofcom, autoritate britanica, echivalenta CNA-ului, a publicat recent noul raport cu privire la publicitatea tv la alimente si produse de consum. Potrivit MEDIAFAX, preparatele cu procent ridicat de sare, grasimi si zahar nu vor mai putea fi difuzate in timpul programelor adresate copiilor sub 10 ani, iar de la 1 ianuarie 2008, in nici una dintre emisiunile pentru tinerii sub 16 ani.